پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=55730

با این ابزار امنیت مردم از بین می‌رود

عباس یوسفی، رئیس اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید تهران با انتقاد از فقدان و کم‎کاری ارگان‎های ذیربط در بحث نظارت بر فضای مجازی و کالای قاچاق گفت: متاسفانه علی رغم تاکید و ارایه برخی آمارها، عدم نظارت ارگان‌های ذیربط بر فضای مجازی، این فرایند را به عمده مشکل اعضای این صنف تبدیل کرده است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید تهران با یادآوری و تاکید بر اینکه نوع فعالیت اعضای این صنف با امنیت مال و حفظ جان مردم به صورت مستقیم سر و کار دارد افزود: با توجه به اهمیت این موضوع با کمال تاسف؛ آنگونه که باید و شاید به این امر توجه نمی شود و در نبود نظارت های لازم از سوی مراکز ذیربط همچنان شاهد ورود کالای قاچاق از منابع غیررسمی هستیم.

وی همچنین به معضل دیگر این صنف؛ یعنی فعالیت افراد و تبلیغات غیرمجاز در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فضای مجازی به محلی برای تبلیغات غیرمجاز برخی افراد در این حوزه تبدیل شده است که با استفاده از این فضای بدون ناظر نسبت به تبلیغات گسترده کالاهای خود که گاها بدون استاندارد و حتی تقلبی نیز می تواند باشد اقدام می‎کنند.

 

فروش ابزارهای کلیدسازی و قفل بازکنی فقط به اشخاص دارای مجوز کلیدسازی مجاز است

رئیس اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید تهران در همین خصوص به فعالیت برخی از فروشندگان استان‌های همجوار با کشور عراق و بنادر جنوب کشور اشاره کرد و افزود: این افراد با بهره‎مندی از فضای مجازی اقدام به تبلیغ ابزارآلات کلیدسازی کرده و پس از گرفتن سفارش های خود، ارسال آن را از طریق شرکت پست انجام می دهند. در صورتی که طبق اساسنامه اتحادیه و قوانین کشور، ابزارهای کلیدسازی و قفل بازکنی فقط باید به اشخاصی که دارای مجوز کلیدسازی دارند به فروش برسد.

 

فروشندگان قدیمی و اصیل صنف کلیدسازی در بحران

یوسفی ضمن هشدار به شرایط کنونی تاکید کرد: این رویه مشکلات و تبعات عدیده‎ای را برای اعضای اصیل و دارای پروانه کسب اتحادیه و همچنین شهروندان عزیز به دنبال داشته و در صورت عدم توجه به آن می تواند به یک بحران بزرگ تبدیل شود؛ چرا که از یک سو فروشندگان قدیمی و اصیل صنف کلیدسازی را با مشکل جدی روبه‌رو کرده و از سوی دیگر همانطور که گفته شد بحث مهم‎تر امنیت مالی و جانی مردم است که مورد تهدید بوده و به خطر می افتد.

 

تعمیرکاران قفل و کلید حافظان امنیت مالی و جانی مردم

رئیس اتحادیه تهران تصریح کرد: اعضای این صنف به نوعی با ساختن کلید و قفل و تعمیر آن از مال مردم از خانه گرفته تا مغازه و خودرو در برابر سارقان و مهم‎تر از آن جان عزیزشان که به راحتی می توانند به منازل آنها ورود کنند محافظت می کنند؛ لذا محافظت از صنف و حرفه این افراد که کاملا به صورت مجاز و در چهارچوب قانون فعالیت می‎کنند باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

یوسفی در پایان ضمن توصیه به شهروندان تاکید کرد: همه مردم عزیز باید توجه داشته باشند بهره‎مندی از خدمات واحدهای مجاز قفل و کلیدساز به معنای تامین امنیت مال و جان آنهاست؛ لذا از همه شهروندان درخواست داریم که از دریافت خدمات واحدهای بدون مجوز و فضای مجازی جدا خوداری کنند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992