پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

در نشست رئیس اتاق اصناف تهران، روسای اتحادیه های صنفی و نماینده هیئت امنای بازار بزرگ تهران با معاون اول ریاست جمهوری؛
مشکلات و مسائل اصناف در کارگروهی احصاء و مرتفع می‎شود

در این نشست، عمده مشکلات کسبه بازار بزرگ تهران و اتحادیه‎های مرتبط؛ همچنین اصناف از سوی حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران و روسای اتحادیه‎های صنفی حاضر در جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه، اصناف و بازاریان را از مهمترین و موثرترین عوامل پیروزی و حمایت از انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بازاریان تهران و سراسر کشور در تمامی مقاطع نظیر دوران دفاع مقدس همواره پشتیبان و حامی مهمی برای کشور بوده و خدمات ارزنده ای ارائه کرده اند.

 

بازاریان و اصناف هستند که می توانند بر بازار به نحو مطلوب نظارت کنند
مخبر با تاکید بر اینکه امروز هم حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور جز با همراهی و مشارکت بازار و بخش خصوصی میسر نیست، تصریح کرد: نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها صرفا با اقدامات دولتی و برخوردهای تعزیراتی ساماندهی نمی شود؛ بلکه این خود بازاریان و اصناف هستند که با هماهنگی می توانند بر بازار به نحو مطلوب نظارت کنند و انتظار دولت از بازاریان این است که بویژه برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان نسبت به نظارت و کنترل قیمت ها توجه جدی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در مذاکرات و دیدار با مقامات دیگر کشورها نیز همواره تاکید می کنم توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی فیمابین نیازمند رفع مسائل پیش روی بخش خصوصی طرفین است، افزود: لازم است صندوق های سرمایه گذاری برای حمایت و پشتیبانی از اصناف شکل گیرد تا حمایت ها و تضامین لازم برای صادرات و واردات به آنها ارائه شود.

 

بافت فرسوده بازار تهران روحیه بازاریان و مردم را فرسوده می کند
مخبر همچنین با بیان اینکه بافت فرسوده بازار تهران روحیه بازاریان و مردم را فرسوده می کند، افزود: معابر، بناها و زیرساخت های فرسوده بازار تهران نیازمند بازسازی است و باید هرچه سریعتر از این فرسودگی و مشکلات ناشی از آن خارج شود.

 

ضرورت تشکیل کارگروه‎ها و جلسات نمایندگان اصناف، اتحادیه‎ها و نمایندگان وزارت صمت
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی روسای اتحادیه ها در این جلسه، به رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد در اسرع وقت کارگروه‎ها و جلساتی را با نمایندگان اصناف و اتحادیه‎ها و نمایندگان وزارت صمت و سایر بخش‎های دولتی برگزار و تمامی مشکلات موجود را آسیب شناسی و دسته بندی کنند تا با فوریت برای حل این مسائل برنامه ریزی و تصمیم‎گیری شود.

در این جلسه، روسای اتحادیه های کیف و کفش، چینی و بلور، خرازی، طلا و جواهر، آجیل و خشکبار، چرم، لوازم خانگی، لوازم التحریر، پارچه، لوازم خانگی فلزی، فرش و پوشاک و … هر کدام گزارشی از مشکلات و مسائل کسبه و اصناف زیرمجموعه خود ارائه کردند.

فرسودگی بافت بازار و تنگی معابر و فرسودگی کابل های برق، مسائل و مشکلات مالیاتی، قاچاق و ورود غیرقانونی کالاها، موانع و قوانین دست و پاگیر، عدم صدور مجوز برای بازسازی واحدهای صنفی بازار، بنگاه داری برخی بانکها و مسائل و مشکلات سامانه ها از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی روسای اتحادیه بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد در اسرع وقت این مشکلات بررسی و نسبت به حل و فصل کارشناسی آن اقدام شود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992