پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اگزومود C68 چاک استورم؛ ترکیب سنت و مدرنیته

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شرکت اگزومود به عنوان متخصص ارتقای محصولات دوج از پروژه جدید C68 چاک استورم رونمایی کرد. این هیولا که از ظاهر چارجر قدیمی و زیرساختی مدرن سود می‌برد هم‌اکنون ۸۸۵ اسب بخار قدرت دارد.

 

طرفداران دوج شرکت اگزومود را با برخی از جذاب‌ترین پروژه‌های بازتولید چارجر و چلنجر می‌شناسند. شرکت موردبحث در بحث ارتقای چلنجرهای مدرن و تجهیز آن‌ها به کیت‌های بدنه سنتی پیشتاز است و نتیجه این کار نیز تولید محصولی است که ما را به یاد چارجر ۶۸ می‌اندازد هرچند در دل آن جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت خودرو وجود دارد.

 

اگزومود در ابتدا از پانل‌های فولادی برای تولید خودروهای خود استفاده می‌کرد اما هم‌اکنون برای کاهش وزن و استحکام بیشتر روی به استفاده از فیبر کربن آورده است.

چاک استورم یک دوج چلنجر هلکت بازتولیدی با ظاهر زیبای چارجر ۱۹۶۸ است. بدنه پهن خودرو که از پانل‌های فیبر کربنی سود می‌برد پذیرای رنگ پورشه چاک شده و کیت مرحله ۲ دایرکت کانکشن فابریک نیز باعث می‌شود قدرت خودرو به ۸۸۵ اسب بخار برسد. به این ترتیب چلنجر موردبحث ما سواری و حسی شبیه سوپر اسپرت‌های مدرن دارد و درعین‌حال ظاهری کلاسیک را ارائه می‌کند. اگزومود از کیفیت کار خود کاملاً مطمئن است و ۱۵۰۰ ساعت را صرف توسعه آن می‌کند. لیست کامل تغییرات ظاهری این خودرو شامل این موارد هستند: کاپوت، دیفیوزر، نوارهای تزئینی از جنس کربن، پهنای بیشتر نسبت به دوج چارجر ۱۹۶۸، پانل مشکی براق با تریم گرافیت ساتین، کیت بدنه پهن فیبر کربنی با کاهش وزن نسبت به چلنجر مدرن، چراغ‌های عقب LED، چراغ‌های جلوی کاراتر، بخش پیشرانه سفارشی و رنگ پورشه چاک. مدیرعامل اگزومود می‌گوید:

چاک استورم محصولی بسیار ویژه است و ما به تولید آن افتخار می‌کنیم. از رنگ سفارشی پورشه چاک گرفته تا کیت مرحله ۲ دایرکت کانکشن، این خودرو قدرت و ظاهر بسیار جذابی دارد. ما از ارائه محصولاتی سفارشی به مشتریان خود خوشحالیم

 

 

در داخل کابین نیز تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های رفاهی مدرن دیده می‌شوند. سیستم اطلاعات سرگرمی، صندلی‌های جلوی گرم‌کن و سردکن دار، ناوبری جی‌پی‌اس، کیسه‌های هوا و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۸ بلندگو بخشی از تجهیزات چاک استورم هستند. پایش نقاط کور، تشخیص ترافیک پشتی، لانچ کنترل با دستیار شروع به حرکت، کنترل پایداری الکترونیکی و دامپرهای فعال نیز جزو دیگر موارد برجسته خواهند بود.

 

زیر کاپوت این هیولای جذاب پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با کیت مرحله ۲ دایرکت کانکشن قرار دارد که گارانتی ۱۰۰ هزار کیلومتری نمایندگی دوج نیز باعث اطمینان خاطر بیشتر خواهد شد.

 

قدرت ۸۸۵ اسب بخار اگزومود C68 چاک استورم از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌های عقب می‌شود. شایان ‌ذکر است خودروی موردبحث با قیمت ۳۴۹ هزار دلار در دسترس خواهد بود.

 

 

 

 

البته شرکت یاد شده پکیج‌های دیگری نیز ارائه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پکیج طلایی برای SRT هلکت ۷۰۷ اسب بخاری اشاره کرد.

 

پکیج نقره‌ای نیز برای مدل اسکات پک توسعه می‌یابد و پیشرانه ۶.۴ لیتری آن قدرت ۴۸۵ اسب بخاری دارد. نهایتاً به پکیج پلاتینیم می‌رسیم که قدرت خودرو را به ۸۸۵ اسب بخار می‌رساند.

 

قدرت خودروهای مجهز به پکیج‌های طلایی و نقره‌ای را نیز می‌توان به ۷۷۵ و ۵۳۰ اسب بخار ارتقا داد.

 

 

 

یکی دیگر از پروژه‌های هیجان‌انگیز اگزومود با نام بلک وِلوِت چلنجر SRT شناخته می‌شود که به رنگ بدنه مشکی صدفی، نوارهای تزئینی منحصربه‌فرد و کابین با پوشش چرم تیره مجهز شده است.

 

خودروی موردبحث از رینگ‌های تیره و لاستیک‌های نیتو سود می‌برد و ترمزهای برمبو با روتورهای ۱۵.۷ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه وظیفه توقف آن را بر عهده دارند.

 

از دیگر محصولات شاخص اگزومود که در نمایشگاه SEMA پارسال نیز حضور داشت می‌توان به C68 کربن با رنگ بنفش خاص خود اشاره کرد.

 

 

این محصول بر پایه شاسی SRT هلکت ساخته شد و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن ۷۱۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در داخل کابین نیز صندلی‌های چرمی، پانل درب‌های سفارشی و پوشش سقف از جنس جیر دیده می‌شوند.

نوشته اگزومود C68 چاک استورم؛ ترکیب سنت و مدرنیته اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992