پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی کیا EV5 شاسی بلند برقی برای بازار جهانی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، کیا در نمایشگاه خودروی چنگدو از کراس‌اوور الکتریکی جدید EV5 رونمایی کرده است. این کراس‌اووری کامپکت، هم از لحاظ قیمت و هم ابعاد، پایین‌تر از EV6 قرار می‌گیرد اما از زبان طراحی مدل بزرگ‌تر EV9 استفاده می‌کند.

 

کیا EV5 ابتدا در چین عرضه می‌شود اما بعداً در سراسر جهان به فروش خواهد رسید. مشخصات کامل این خودرو حدود دو ماه دیگر در روز الکتریکی کیا اعلام خواهد شد اما در حال حاضر از برخی جزئیات آن خبر داریم.

 

کیا EV5

 

طراحی بیرونی EV5 تقریباً مشابه نسخهٔ کانسپت است که چند ماه پیش به نمایش درآمد. بااین‌حال، با نگاهی دقیق‌تر می‌توان فهمید که رینگ‌های کمی کوچک‌تر (۲۱ اینچی) شده‌اند، ورودی‌های هوای داخل چراغ‌های جلو با پروژکتور جایگزین شده‌اند، آینه‌های جانبی بزرگ‌تر شده و سپرها تغییراتی جزئی داشته‌اند.

به‌طورکلی، EV5 با نمای جلویی موسوم به پوزهٔ ببر، شبیه EV9 به نظر می‌رسد اما با طول ۴,۶۱۵ میلی‌متر و فاصلهٔ محوری ۲,۷۵۰ میلی‌متر، تقریباً هم‌اندازهٔ اسپرتیج است.

 

کیا EV5

 

EV5 خانواده‌های جوان را هدف قرار داده و به همین دلیل، روی راحتی و کابین کاربردی تمرکز دارد. در جلوی خودرو، صندلی سرنشین تا روی تونل مرکزی کشیده شده و بیشتر شبیه کاناپه به نظر می‌رسد و داشبورد با طراحی مشابه EV9، به دو نمایشگر برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در قالب یک پانل یکپارچه مجهز است.

اکثر کنترل‌ها از طریق دکمه‌های روی غربیلک فرمان چهار پره انجام می‌گیرد و برای سیستم تهویه مه دکمه‌های فیزیکی در نظر گرفته شده است. نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ با قابلیت هماهنگی با حالت‌های رانندگی و سیستم‌های کمک‌راننده، دو پورت USB-C، یک پد شارژر بی‌سیم و صندوق بار با پارتیشن‌های کاربردی و محفظهٔ زیر کف هم از دیگر ویژگی‌های داخلی EV5 هستند.

 

کیا EV5

 

انتظار می‌رود کراس‌اوور جدید کره‌ای‌ها مثل دیگر مدل‌های الکتریکی گروه هیوندای-کیا روی پلت‌فرم E-GMP ساخته شده باشد. طبق اعلام وزارت صنعت چین، این خودرو به یک موتور الکتریکی با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور در جلو مجهز است و از باطری‌های لیتیوم آهن فسفات بی‌وای‌دی استفاده می‌کند اما ظرفیت این باطری‌ها و برد خودرو هنوز مشخص نیست. به گفتهٔ کیا، مشخصات EV5 بسته به بازار متفاوت خواهد بود.

 

کیا EV5

 

فروش این کراس‌اوور الکتریکی امسال در چین آغاز خواهد شد و سپس به دیگر بازارها خواهد رسید. علاوه بر EV5، کیا روی مدل ساب‌کامپکت کوچک‌تری بنام EV4 هم کار می‌کند تا خانوادهٔ شاسی‌بلندهای برقی خود را تکمیل کند.

کیا EV5

نوشته معرفی کیا EV5 شاسی بلند برقی برای بازار جهانی اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992