پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین هیوندای سوناتا تمام چرخ محرک پس از ۳۸ سال رونمایی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، برای اولین بار، نسخه تمام چرخ محرک سدان هیوندای سوناتا که سابقه تولید ۳۸ سال و هشت نسل را دارد عرضه خواهد شد. این نسخه فقط در آمریکای شمالی به فروش می‌رسد و با نسخه‌های مشابه کیا K5 و تویوتا کمری رقابت خواهد کرد.

به گفته هیوندای، سوناتا تمام چرخ محرک مانند کراس‌اوورها از جعبه‌دنده HTRAC با کلاچ الکتروهیدرولیک برای اتصال محور عقب بهره می‌برد.

 

با توجه به اینکه موتور ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۱۸۲ اسب بخار از بازار آمریکا حذف شده است، هیوندای سوناتا تمام چرخ محرک تنها با موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۹۴ اسب بخار و جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد.

 

سوناتا هیبریدی و سوناتا N Line با موتور ۲۹۴ اسب بخاری در خط تولید باقی ماندند، اما قرار نیست نسخه تمام چرخ محرک آن‌ها عرضه شود و مثل گذشته فقط با سیستم دیفرانسیل جلو به فروش خواهند رسید.

 

فروش هیوندای سوناتا تمام چرخ محرک در زمستان آغاز خواهد شد. قیمت این مدل در آینده اعلام خواهد شد، اما قطعا گران‌تر از نسخه کنونی با قیمت ۲۵۵۰۰ دلار خواهد بود. نسخه فیس‌لیفت نسل هشتم هیوندای سوناتا بهار گذشته در بازار کره جنوبی عرضه شد و پس از آن به سایر بازارها نیز راه یافت. فضای داخلی مدرن‌تر و همچنین پنل لمسی یکپارچه، از جمله نقاط تمایز این خودرو با مدل‌های قبلی هستند.

 

نوشته اولین هیوندای سوناتا تمام چرخ محرک پس از ۳۸ سال رونمایی شد اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992