پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازار خودروی روسیه در دست چین

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، یکی از مدیران اتحادیه خودروهای چین گفت که تحریم‌های غرب علیه روسیه تقاضا برای خودروهای ساخت چین را افزایش می‌دهد و این افزایش تا ماندگاری این تحریم‌ها ادامه خواهد داشت.

شو هایدونگ، معاون مهندس ارشد انجمن خودروسازان چین به خبرنگاران اظهار کرد که خودروسازان چینی به دنبال مونتاژ خودرو در روسیه و بومی‌سازی تولید هستند. شو گفت: تقاضای زیادی در بازار روسیه وجود دارد اما این تقاضا تنها به واردات متکی نیست.

 

صادرات خودروی چین به روسیه همچنان در ۲ تا ۳ سال آینده تقاضای بالایی خواهد داشت و پس از آن بخش خودروی چین احتمالاً بومی‌سازی خود را در بازار روسیه افزایش خواهد داد.

 

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهد که روسیه بزرگترین مقصد صادرات خودروی چین در هفت ماهه اول سال بوده است.

 

مکزیک با ۲۲۴ هزار دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفت. داده‌های این انجمن همچنین نشان می‌دهد طی سال گذشته، مکزیک با ۲۵۴ هزار دستگاه، بزرگترین واردکننده خودروهای چینی و روسیه با ۱۶۲ هزار دستگاه، پنجمین واردکننده بزرگ خودروهای چینی بوده است.

 

طبق داده‌های شرکت تحلیلی اتواستات، خودروهای وارداتی چینی اکنون ۴۹ درصد از بازار روسیه را به خود اختصاص داده‌اند که در ژوئن به ۴۰ هزار دستگاه رسیده است، در حالی که سهم قبل از جنگ تنها ۷ درصد در ژوئن ۲۰۲۱ بود. شرکت‌های چینی همچنین در حال مونتاژ خودرو در روسیه هستند و کارخانه‌هایی را که خودروسازان غربی تخلیه کرده‌اند، تصاحب می‌کنند.

 

چین بزرگترین بازار خودروی جهان است اما خودروسازان چینی به دنبال جبران رقابت و تضعیف تقاضا در داخل هستند.

نوشته بازار خودروی روسیه در دست چین اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992