پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی نسخه رالی جدید سوبارو WRX

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتومبیل، سوبارو دیگر در مسابقات رالی جهان یا WRC شرکت نمی‌کند اما همچنان در مسابقاتی مانند American Rally Association Championship’s حضور دارد. سوبارو موتور اسپرت آمریکا اکنون یک WRX مخصوص برای این مسابقات آماده کرده که نمایش عمومی آن را ۲۵ و ۲۶ آگوست در رالی جنگلی Ojibwe انجام می‌دهد.

Vermont SportsCar خودرو سوبارو WRX را برای رقابت آماده کرده است که از پیشرانه ۴ سیلندر باکسر ۲ لیتر توربو با restrictor plate 33 میلی‌متر و بوست محدود شده ۲۲ psi بهره می‌برد تا ۳۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس ۶ سرعته سکوئنشال SADEV به چهارچرخ منتقل می‌شود.

نمای خارجی سوبارو WRX با کیت فیبرکربن عریض دیزاین شده که نسبت به نسخه استوک مواردی همچون ورودی هوا کاپوت، اسکوپ سقف و بال بزرگ عقب را اضافه‌تر دارد. مانند تمامی سوبارو‌های رالی، رنگ بدنه آبی WR مات با تزئینات زرد رنگ و ۶ ستاره لوگو در کنار آن است.

 

بدنه خودرو سوبارو WRX طبق استانداردهای FIA کاملا جوشکاری شده، از رول کیج بهره می‌برد و صندلی‌های اسپرت آن نیز از HANS device یا محافظ گردن برای حفظ سلامت راننده و سرنشین استفاده می‌کند. یک مخزن سوخت Kevlar 82 لیتر جایگزین نمونه استاندارد می‌شود و طبق استاندارد حداقل وزن خودرو باید ۱۳۵۱ کیلوگرم باشد.

اولین افرادی که با سوبارو WRX مسابقه می‌دهند براندان سمنوک و کیتون ویلیامز هستند و سپس در ادامه راه تراویس پاسترانا با دومین خودرو به آنها ملحق می‌شود. پاسترانا در خصوص بازگشت به این مسابقات گفت: «برای رقابت در فصل ۲۰۲۴ ARA بسیار شگفت زده هستم. پلتفرم جدید سوبارو واقعا شگفت انگیز است و شانس مبارزه با قهرمان دوگانه و مدافع عنوان قهرمانی را فراهم می‌کند.»

نسخه استاندارد WRX از پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتر استفاده می‌کند که ۲۷۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد. انتقال قدرت توسط گیربکس ۶ سرعته دستی و یا CVT انجام می‌شود. قیمت این خودرو از ۳۱٫۶۲۵ آغاز می‌شود و در تریم پرمیوم به ۳۴٫۱۲۵، تریم لیمیتد به ۳۸٫۵۱۵ دلار و در نهایت در تریم GT به ۴۴٫۴۱۵ دلار می‌رسد.

نوشته معرفی نسخه رالی جدید سوبارو WRX اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992