پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جیلی گلکسی L6 معرفی شد، سدان پاک با پیمایش بیش از ۱۰۰ کیلومتر

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، مشکل محدودیت در پیمایش، بزرگترین نقطه ضعف خودروهای برقی است. این خودروها قابلیت پیمایش محدودی دارند و پس از اتمام شارژ باتری‌ها، بایستی برای زمان طولانی به ایستگاه شارژ متصل باشند. این مساله باعث می‌شود تا خودروهای درون سوز یا هیبریدی، نسبت به خودروهای برقی برتری داشته باشند.

 

با این حال شرکت خودروسازی چینی جیلی با عرضه مدل پلاگین هیبریدی جیلی گلکسی L6 تصمیم دارد تا این مشکل را به روش خود حل کند.

 

براساس اعلام رسمی این شرکت، جیلی گلکسی L6 در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۳ آماده عرضه به مشتریان خواهد بود. این خودرو در قالب چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها بین ۱۲۸ هزار تا ۱۵۸ هزار یوان (۸۷۰ میلیون الی یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان) متغیر خواهد بود.

 

 

جیلی گلکسی L6 از زبان طراحی محصولات خانواده گلکسی بهره می‌برد که شامل جلوپنجره بسته، چراغ‌های تقسیم شده و همچنین یک نوار سرتاسری LED است. دستگیره‌های درب مخفی و همچنین سقف مشکی رنگ، از دیگر المان‌های طراحی این سدان برقی هستند.

 

سبک چراغ‌های جلو در بخش عقب خودرو نیز تکرار شده است و چراغ‌های این بخش نیز به شکل یک نوار مشکی رنگ طراحی شده‌اند. یک دیفیوزر مشکی با خروجی‌های شبیه به اگزوز نیز در بخش پایینی سپر عقب خودرو قرار گرفته است. ابعاد این خودرو شامل ۴۷۸۲ میلیمتر طول، ۱۸۷۵ میلیمتر عرض و ۱۴۸۹ میلیمتر ارتفاع است. همچنین فاصله بین دو محور ۲۷۵۲ میلیمتری نیز جیلی گلکسی L6 را در رده سدان‌های اندازه متوسط قرار می‌دهد.

 

تریم داخلی خودرو شباهت چشمگیری به محصولات تسلا دارد. کابین جیلی گلکسی L6 از دو رنگ سفید و مشکی تشکیل شده است که یک کنسول مرکزی با نمایشگر ۱۳٫۲ اینچی درون آن قرار دارد. نورپردازی داخلی با ۲۵۶ رنگ فضای داخلی خودرو را به محیطی دلچسب تبدیل می‌کند. تراشه کوالکام اسنپ دراگون ۸۱۵۵، وظیفه پردازش اطلاعات را در کابین این خودرو برعهده دارد.

 

 

قوای فنی جیلی گلکسی L6 توسط پیشرانه پلاگین هیبریدی تامین می‌شود که از ترکیب دو موتور برقی و یک موتور بنزینی تشکیل شده است. موتور درون‌سوز از نوع ۱٫۵ لیتری توربوشارژر است که ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. هر کدام از موتورهای برقی نیز ۱۰۷ کیلووات قدرت و ۳۳۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

 

بشینیه گشتاور این خودرو، ۵۸۵ نیوتن‌متر است. گیربکس سه سرعته DHT‌ نیز وظیفه انتقال قدرت را در جیلی‌گلکسی L6 برعهده دارد. شتاب صفر تا صد جیلی گلکسی L6 معادل ۶٫۳ ثانیه عنوان شده است. برد این خودرو در حالت تمام برقی و مطابق چرخه چینی CLTC، ۱۲۵ کیلومتر است. اگر باک خودرو و باتری‌های آن کاملا پر باشند، جیلی‌گلکسی L6 قادر است تا ۱۳۷۰ کیلومتر را به کمک آن‌ها پیمایش کند.

 

 

نوشته جیلی گلکسی L6 معرفی شد، سدان پاک با پیمایش بیش از ۱۰۰ کیلومتر اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992