پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازار گوجه فرنگی آرام گرفت

اسداله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: الگوی خرید مردم برای میوه تغییر کرده و دیگر مانند گذشته میوه را به صورت انبوه نمی‌خرند و گزیده‌تر خرید می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از مازاد عرضه انواع میوه فصل نسبت به تقاضای آن خبر داد و افزود: این مازاد ثباتی را در بازار میوه و تره بار تهران رقم زده اما در همین حال به کاهش سوددهی این صنف و گلایه‌مندی آنها انجامیده است. در شرایطی که الگوی خرید مردم برای میوه تغییر کرده و دیگر مانند گذشته میوه را به صورت انبوه نمی‌خرند و گزیده‌تر خرید می‌کنند.

وی در ادامه از ثبات بازار گوجه فرنگی و جبران کمبود عرضه‌ای که در هفته‌های پیش اتفاق افتاده بود گفت و اضافه کرد: به دلیل گرمای هوا تولید این محصول در حوالی تهران نیز ادامه دارد. هم اکنون آخرین قیمت کشف‌شده برای انواع گوجه فرنگی بوته‌‌رس بر حسب کیفیت ۱۵۰۰۰، ۲۵۰۰۰ و ۳۰۰۰۰ تومان است. گوجه فرنگی گلخانه‌ای نیز ۳۰۰۰۰، ۳۵۰۰۰ و ۵۰۰۰۰ تومان قیمت دارد.

کارگر در تشریح آخرین قیمت عمده‌فروشی کشف شده برای دیگر محصولات کشاورزی پرمصرف در میدان میوه و تره‌بار تهران توضیح داد: کف قیمت موز اکوادور ۷۵۰۰۰ تومان و سقف آن ۸۰۰۰۰ تومان است. نوع ممتاز این کالا نیز ۸۵۰۰۰ تومان قیمت دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ادامه داد: کف قیمت کیوی ۲۰ هزار تومان و سقف آن ۳۵ هزار تومان و قیمت کیوی ممتاز ۵۰ هزار تومان است. پرتقال تامسون نیز به ترتیبی که برای گونه‌های پیشین ذکر شد، ۱۰هزار تومان، ۱۵ هزار تومان و ۳۵ هزار تومان قیمت دارد. انار ساوه هم ۱۰۰۰۰، ۳۰ هزار و ۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992