پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=53829

رضا پاشا بیگی داریانی
مالیات بی‌رویه کمر صنف خواربارفروشی را خم کرده

به گزارش «خانه روشن»، رئیس اتحادیه خواربارفروشان، موضوع اخذ مالیات‌های بی‌رویه و هزینه‌های شهرداری را مهم‌ترین آسیب فعلی صنف خواربارفروشی توصیف کرد.

 

رضا پاشابیگی داریانی، رئیس اتحادیه خواربارفروشان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران در خصوص وضعیت کسب و کار صنف متبوع خود گفت: اکنون یکی از مشکلات بزرگ صنف ما، بحث مالیات است که بسیاری از اعضاء از این موضوع در عذاب هستند. سازمان امور مالیاتی، دستگاه کارتخوان را مصداق سود دز نظر گرفته است، اما با توجه به حاشیه سود اندک بسیاری از کالاها، نمی‌توان به این موضوع استناد کرد.

وی افزود: یکی از دیگر موضوعات، بحث شهرداری است که عوارض و هزینه‌های پسماند را بالا برده است. در حالی که صنف ما پسماند ندارد. موضوع دیگر، مربوط به تابلوهای معرفی خدمات واحدهای صنفی است که شهرداری‌ها هزینه زیادی را برای نصب آن‌ها دریافت می‌کنند. از سوی دیگر، موضوع برق است که هزینه‌های آن بالا رفته است.

پاشابیگی در ادامه به آسیب وارده به کسب و کار واحدهای صنفی از حضور بیش از حد فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در مجاورت این واحدها صحبت کرد و گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ که عمدتا وابسته به تولیدکننده‌ها هستند، صدمه زیادی به اعضای صنف وارد می‌کنند. این فروشگاه‌ها در سال‌های اخیر بدون بررسی کارشناسی راه‌اندازی شدند، در حالی که بهتر است این فروشگاه‌ها با فاصله از واحدهای صنفی محلی راه اندازی شود. این فروشگاه ها، مشتریان واحدهای صنفی کوچک را جذب می‌کنند و باعث ورشکسته شدن واحدهای صنفی می‌شود.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان خاطرنشان کرد: در زمان کرونا، موجودی مغازه ها همواره مدیریت می‌شد و کمبود کالا نداشتند. انتظار ما این است که سیاست اقتصادی و حمایت از کالاهای خرد و متوسط انجام شود، زیرا این واحدها بیشترین مالیات را می‌پردازند و نیاز به حمایت دارند. در حال حاضر نیز در بازار هیچگونه کمبودی از لحاظ کالایی وجود ندارد. قیمت ها بالا رفته اما کمبود کالا نداریم. موضوعی که داریم در بحث کالاهای تنظیم بازار است که بهتر است سهمیه بیشتری به واحدهای صنفی تعلق بگیرد تا بتوانیم بدون کمبود، به تمامی مردم عرضه مناسب را انجام دهیم.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992