پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=45537

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران
عرضه گوشت قرمز نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافت

نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه اردیبهشت  نشان می‌دهد وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور جمعاً ۴۳ هزار و ۷۷۵ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۳ هزار و ۲۸۱ تن برابر با ۵۳٫۱۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۷ هزار و ۵۷ تن، بز و بزغاله با دو هزار و ۵۹۲  تن و سایر انواع دام با ۸۴۵ تن، به‌ترتیب ۳۸٫۹۷ درصد، ۵٫۹۲ درصد و  ۱٫۹۳ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در این ماه با اردیبهشت سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ۱۴ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در اردیبهشت ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ۲۰ درصد، برای بز و بزغاله ۱۷ درصد، برای گاو و گوساله ۸ درصد، برای گاومیش و بچه گاومش ۲۲ درصد و برای شتر و بچه‌شتر ۵ درصد کاهش داشته است.با این حال مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت نسبت به فروردین در حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992