پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسئولان اجازه عرضه خودرو در بورس را صادر کنند

به گزارش قطعات خودرو به نقل ازبازار، کارشناس ارشد حوزه خودرو گفت: با ادامه سیاست‌های فعلی و تعدد تصمیم گیری‌ها، قطعاً همین آشفته بازار را در سال آینده خواهیم داشت مگر اینکه اجازه فعالیت خودرو در بورس کالا مجدداً داده شود.

مجتبی نظری کارشناس ارشد حوزه خودرو درباره قیمت گذاری خودروهای مونتاژی گفت: شورای رقابت به عنوان نهادی که مسئولیت این کار را بر عهده گرفته باید اعلام قیمت را نسبت به شرکت‌ها انجام دهد و کل مسئولیت را بپذیرد.

وی افزود: طبق اعلام خود شرکت‌های خودروساز، هنوز قیمتی به آن‌ها اعلام نشده است. شورای رقابت می‌گوید اعلام قیمت‌ها بر عهده وزارت صمت است و از طرفی وزارت صمت هم اعلام قیمت‌ها را وظیفه شورای رقابت می‌داند.

کارشناس ارشد حوزه خودرو اظهار کرد: گویا سازمان حمایت از مصرف کننده هم اطلاعاتی به شورای رقابت نداده و بنابراین شورای رقابت نمی‌تواند قیمت گذاری و اظهار نظر کند.

نظری گفت: شرایط التهاب بازار، نگاه سرمایه‌ای مردم به خودرو و همچنین گذشت دو ماه از سال جدید و عدم عرضه خودرو به خاطر یک تصمیم گیری بوده که این مدل تصمیم گیری‌ها هزینه‌های سنگینی در بازار خودرو داشته و از طرف دیگر شورای رقابت هم ورود کرد.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده هر وقت که شورای رقابت وارد بازار خودرو شده و دولت قیمت گذاری کرده بازار آشفته تر شده و قیمت‌ها بالاتر رفته است.

کارشناس ارشد حوزه خودرو با بیان اینکه تولید خودرو حدأقل شش ماه زمان می‌برد گفت: برای واردات خودروی کامل هم باید فرآیند سفارش گذاری و حمل و نقل و گمرکی و توزیع طی شود و بنابراین واردات هم زمان بر است.

وی دستکاری و دخالت در بازار را اصلی ترین عامل افزایش قیمت‌ها دانست و افزود: در حال حاضر فعالان بازار خودرو بیشتر شده و از طرفی خطوط تولیدی شرکت‌های خودروساز نیز افزایش یافته که نوید بخش اتفاقات خوبی در آینده است اما با ادامه سیاست‌های فعلی و تعدد تصمیم گیری‌ها، قطعاً همین آشفته بازار را در سال آینده خواهیم داشت مگر اینکه اجازه فعالیت خودرو در بورس کالا مجدداً داده شود و یا اینکه نظارت صورت گیرد.

نوشته مسئولان اجازه عرضه خودرو در بورس را صادر کنند اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992