پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=40985

مصطفي دارايي‌ نژاد، رئيس اتحاديه بارفروشان تهران:
کاهش ۲۰ درصدي تقاضا براي خريد ميوه/ پياز اشک کشاورزان را درآورد

مصطفي دارايي نژاد، رئيس اتحاديه بارفروشان تهران با بيان اينک پياز اشک کشاورزان را درآورده و آنها را متضرر کرده است گفت: تعرفه پياز بالاست و به وزير سابق جهاد کشاورزي هم اين مهم را اعلام کرديم که اين تعرفه بالاست و براي کشاورز نميصرفد. در حال حاضر پياز دزفول، بندرعباس، جيرفت کشت شده؛ اما صادر نمي شود؛ چراکه هم عراق، هم ارمنستان و ترکيه کشت پياز دارند و پياز ايران روي زمين مانده و صادر نمي شود.

وي با اشاره به کاهش قيمت ميوه هاي نوبرانه گفت: در حال حاضر گوجه سبز ورامين، گرمسار، شهريار، پل ذهاب در بازار توزيع ميشود و با وزيدن باد گرم، گوجه سبزها از درخت ريخته و همين باعث افزايش عرضه گوجه سبز شد. همين امروز، چهارشنبه- ۳۰ فروردين ماه- قيمت گوجه سبز در ميدان تره بار بين ۶۰ هزار تومان تا ۱۸۰ هزار تومان است در حالي که در هفته گذشته گوجه سبز در بازار تا يک ميليون تومان هم به فروش مي رسيد.

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران ادامه داد: در حال حاضر توت فرنگي ساري، کرج، دلند و ساير مناطق در ميدان توزيع ميشود و قيمت آن بين ۶۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان در هر کيلوگرم است در حالي که هفته گذشته تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش مي رسيد.

دارايينژاد گفت: هر چند عرضه ميوه هاي نوبرانه تا ۲ الي ۳ برابر افزايش پيدا کرده اما تقاضا براي خريد کم شده است.

وي افزود: در حالي که قيمت هر کيلو هندوانه در هفته گذشته ۲۰ هزار تومان بود امروز قيمت هندوانه به ۱۲ هزار تومان رسيده است.

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران درباره افزايش قيمت سيب در چند روز گذشته گفت: امروز قيمت سيب در ميدان بين ۹ تا ۱۳ هزار تومان است. به دليل اينکه امکان صادرات سيب از چند روز گذشته باز شده به همين دليل تا حدودي قيمت سيب افزايش پيدا کرده البته بايد توجه داشت که همين الان هزينه توليد سيب براي کشاوران ۲ تا ۳ برابر نسبت به سال گذشته افزايش پيدا کرده و کشاورزان ضرر کردند.

دارايي نژاد ادامه داد: ديگر در اين روزها و در اين فصل ماندگاري سيب هم کاهش پيدا کرده و تنها سيب ميانه است که ماندگاري بالايي دارد و آن هم به دليل اينکه صادراتي است، قيمت بالايي دارد. پرتقال شمال هم تمام شده و تنها پرتقال کرمان مانده که قيمت آن امروز در ميدان ۳۰ هزار تومان در هر کيلو است.

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران گفت: هزينه توليد هر کيلو پياز براي کشاورز بين ۷ هزار تومان تا ۸ هزار تومان تمام ميشود و قيمت اين پياز در ميدان امروز ۹ تا ۱۳ هزار تومان است.

دارايي نژاد همچنين درباره دلايل افزايش قيمت کاهو گفت: کاهو دچار سرمازدگي شد و به همين دليل عرضه آن کاهش پيدا کرده است؛ اما از ۱۰ روز ديگر که هوا گرم تر شد قيمت کاهو هم کاهش پيدا ميکند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992