پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=40988

نورالدين مهري، رئيس اتحاديه فروشندگان پيچ ومهره تهران:
اراده جدي براي حل بحران کمبود مواد اوليه مشاهده نمي شود

نورالدين مهري، رئيس اتحاديه فروشندگان پيچ ومهره در گفتوگو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران در خصوص وضعيت کسب و کار اين صنف گفت: پيچ و مهره از جمله محصولاتي است که بر خلاف باور عموم، تنوع بيش از ۷ هزار نوع محصول دارد که در تمامي صنايع کاربرد دارد. اين موضوع به منزله آن است که افزايش يا کاهش قيمت، کمبود و يا ازدياد آن در بازار، به صورت مستقيم بر عملکرد ساير صنايع تاثير مي گذارد.

وي افزود: اما طي سنوات گذشته به خصوص يک سال اخير، ما با مشکل کمبود مفتول براي توليد انواع محصولات خود مواجه بوديم.

مهري خاطرنشان کرد: ميزان مصرف پيچ و مهره کشور در سال بيش از ۱۲۰ هزار تن است که از اين ميزان ۷۰ درصد توسط توليدکننده داخلي تامين مي شود. اما هنگامي که توليدکننده داخلي دسترسي مناسب به مواد اوليه توليد نداشته باشد، طبعا پاي بازار لنگ مي شود. در سال قبل از ۴۵ هزار تن مواد اوليه مفتول مورد نياز خود، کمتر از ۵۰ درصد را دريافت کرديم. در حالي که کارخانجات سازنده آن را به راحتي در اختيار دلالان مي گذارند.

رئيس اتحاديه فروشندگان پيچ ومهره تهران در ادامه به موضوع اطلاع رساني اين معضل به مقامات بالادستي اشاره کرد و گفت: اين موضوع را به صورت کلي و جزئي به اطلاع وزراي صنعت، معدن و تجارت و کشور رسانده ايم. از دفتر قوه قضائيه براي شنيدن جزئيات تماس گرفتند و اطلاعات را به طور کامل به ايشان داديم؛ اما هنوز اراده جدي براي حل اين بحران مشاهده نشده است. در خواست من از اتاق اصناف تهران اين است که اين معضل در

هيئت رئيسه نيز مطرح شود و با پيگيري همزمان آنها، راهکارهايي براي حل آن بيانديشيم.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992