پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=24356

فعلا تصمیمی در مورد واردات خودرو گرفته نشده است

رییس کل گمرک ایران اظهار داشت: فعلا تصمیمی در مورد واردات خودرو گرفته نشده است، گمرک مجری سیاست‌ها است و زمانی که تصمیم گرفته شود گمرک اجرا می‌کند.

به گزارش«خانه روشن»به نقل ازخبرنگار ایلنا؛علیرضا مقدسی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حال بررسی هستیم که حقوق ورودی کاهشی داشته باشند که از تعادل نسبی برخوردار شود. باید دید در عمل چه اتفاقی رخ می‌دهد اما با تعدیل تعرفه‌ها به نظر نمی‌رسد که این موضوع باعث گرانی شدیدی شود.

وی متذکر شد: ما باید بتوانیم از فناوری استفاده کنیم که باعث افزایش سرعت ترخیص گمرکی می‌شود. با این کار قیمت نهایی کالایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد کاهشی خواهد بود.

مقدسی در پاسخ به این سوال که آیا برای جلوگیری از گرانی، امکان تعدیل عوارض وجود دارد یا خیر؛ گفت: این موضوع مربوط به سیاست‌گذاری‌های کشور است که بر اساس دسته‌بندی کالا تصمیم می‌گیرند که ماخذ کالا به چه میزان باشد که هم حمایت از تولید داخلی باشد و هم به نوعی تنظیم بازار رخ دهد.

رئیس کل گمرک در مورد سفر رئیس جمهور به روسیه خاطرنشان کرد: توافقات گمرکی از قبل با روسیه وجود داشته که روی آنها تاکید می‌شود تا کار مستمرا ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به سوال در مورد طرح واردات خودرو و اینکه آیا مذاکراتی با گمرک انجام شده یا خیر گفت: خیر، فعلا تصمیمی هم گرفته نشده، گمرک مجری سیاست‌ها است و زمانی که تصمیم گرفته شود، گمرک اجرا می‌کند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992