پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سازندگان بدون تسهیلات نمی‌توانند وارد عرصه ساخت وساز شوند

عضو کمیسیون صنایع مجلس معقتد است که سازندگان مسکن بدون تسهیلات نمی‌توانند وارد عرصه تولید مسکن شوند، از این رو دولت باید در این بخش کمک حال تولیدکننده باشد.

به گزارش«خانه روشن»به نقل از ایلنا؛سید علی موسوی: همانطور که دیدیم، وزیر راه وشهرسازی در مجلس گزارشی کامل و جامع از اقدامات دولت در خصوص تولید مسکن ارائه داد که البته گزارش خوبی بود و الحق نیز دولت در این بخش با جدیت پیگیری می کند و انگیزه لازم را برای رونق تولید مسکن دارد، ثبت نام متقاضیان نیز خوب بود اما به نظر می رسد، همه این اقدامات کافی نبوده است.

نماینده مردم ملکان در خانه ملت در ادامه بیان کرد: ما باید عواملی که مانع تولید مسکن هستند را شناسایی و آنها را رفع و عوامل اثر گذار و مثبت را نیز تقویت کنیم.مثلا در گزارش وزیر راه و شهرسازی مطالبی در خصوص بحث شناسایی زمین در بخش های مختلف وجود داشت که خوب بود اما باید این مساله زودتر انجام می شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه این گفت و گو اظهار کرد: با توجه به همه تلاش های قابل تقدیر دولت در بخش ساخت مسکن در عین حال باید دولت در کنار بخش هم خصوصی باشد و از این بخش برای رونق و تولید مسکن حمایت کند.باید همه کسانی که در این بخش حرفی برای گفتن و توانی برای ساخت و ساز دارند را حمایت و پای کار بیاوریم.چرا که هر چه تولید مسکن بیشتر باشد، پاسخگویی به نیازهای مردم در همه بخش ها نیز بهتر و امکان پذیرتر است.

وی در ادامه با ذکر این مساله که توقف جهش تولید مسکن به اقشار آسیب پذیر، آسیب بیشتری وارد می کند، نیز افزود: در دهک های بالای جامعه افرادی هستند که چندین خانه دارند و اصلا نیازی ندارند، این دهک های پایین و جوانان در شرف ازدواج هستند که با رکود تولید مسکن در همه بخش ها دچار آسیب می شوند.

نماینده ملکان در پایان خاطر نشان کرد: دولت باید تسهیلات برای ساخت بدهد، چرا که بدون تسهیلات سازندگان توان ساخت به تنهایی ندارند. یعنی دولت باید به سازندگان تسهیلات با سود مناسب بدهد،مجلس هم در این خصوص قطعا حمایت های لازم را انجام می دهد. همین صندوقی که برای این منظور تشکیل شده، یکی از راهکارهای مطلوب برای پرداخت وام ساخت مسکن است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992