پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیدا چودار میلانی، رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان:
شبِ عید گمشده در بازار صنف تزئینات داخلی

ایامی که در آن به سر می‌بریم، به‌لحاظ درآمدزایی و استقبال مخاطب به‌ هیچ‌وجه شباهتی با شب‌های عید ندارد. اقتصادی که بازار تقریبا همه صنوف را فلج کرده و سالی که به گفته بسیاری از روسای اتحادیه‌های صنوف از جمله آیدا چودار میلانی، رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان، نظیر ندارد و نه تنها این صنف که بسیاری از صنوف دیگر به وضوح، بازار شب عید را ندیده‌اند. با او در خصوص شرایط اقتصادی صنفش، وضعیت قیمت‌ها و مهم‌ترین چالش پیش پای اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان، سوالاتی پرسیده ایم که در زیر می‌خوانیم؛

 

با توجه به ایامی که در آن به سر می‌بریم، هم به لحاظ شرایط اقتصادی، تورم و خروج بسیاری از اقلام و خدمات از سبد خانوار که وضوح آن در بازار شب عید ملموس‌تر شده، بازار صنف تزئینات داخلی ساختمان از نظر استقبال مشتری و میزان فروش واحدهای صنفی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ تفاوت بازار با سال‌های گذشته در چیست؟ محصولات صنف شما به لحاظ قیمت در چه وضعیتی قرار دارند و اگر در سیری صعودی قرار گرفته‌اند، بفرمایید چه عواملی بر این افزایش قیمت، بیشترین تاثیر را گذاشته؟

درخصوص ایام شب عید باید عرض کنم که امسال از نظر فروش در صنف تزئینات داخل ساختمان به هیچ‌وجه بازاری تحت عنوان شب عید دیده نشد به همین‌خاطر اقلام کالاهای این صنف با توجه به افزایش نرخ ارز به‌دلیل رقابت ناسالم همکاران صنفی جهت امرار معاش هیچ افزایشی نسبت به ماه‌های گذشته نداشته بلکه بعضا کالاها ارزان‌تر نیز در بازار عرضه شده که این امر باعث ضرر و زیان اعضای صنف تزئینات ساختمان شده به‌طوری که اکثر اعضای این صنف با کشیدن چک‌های خرید در پرداخت آن‌ها دچار مشکل شده و به‌زحمت مبلغ چک‌های خود را تامین می‌کنند. هرچند در حدود چهار سال گذشته بازار تزئینات ساختمان خوب نبوده اما امسال به لحاظ رکود و زیان اقتصادی اصلا قابل مقایسه با هیچ سالی نیست.

 

سایر چالش‌های عمده دیگری که در شرایط کنونی پیش پای صنف شما قرار گرفته، کدامند و شما چه راهکارهایی ارائه می‌دهید؟

بزرگ‌ترین چالش این صنف رسته‌های ضوابط خاص اتحادیه تزئینات داخل ساختمان است. مثلا رسته تزئینات ما قبلا با نام فروش و نصب انواع موکت رول، کفپوش، کاغذ دیواری، انواع پرده‌های عمودی و افقی بوده ولی از زمانی که کد آیسیک به رسته‌ها تعلق گرفت کلمه فروش از اول رسته برداشته شده و باعنوان نصب و تعمیر انواع موکت، کفپوش، پرده های عمودی و افقی و کاغذدیواری در پروانه کسب قید می‌شود. به‌همین دلیل سازمان امور مالیاتی در فروش و نصب که البته اجرت نصب هم توسط نصاب در محل از خریدار اخذ می‌شود و هیچ مبلغی هم نصیب واحد صنفی نمی‌شود، هم مالیات بر درآمد نصب و هم فروش کالا را اخذ می‌کند؛ مبالغی که تماما توسط این سازمان به‌صورت خدمات با ضریب حداقل ۲۵ درصد محاسبه و از اعضای این اتحادیه اخذ می‌شود که این کار عملا پرداخت مالیات حقه نیست. درنهایت از هیئت رئیسه محترم درخواست رسیدگی به ضوابط خاص این اتحادیه راداریم.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992