پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشكبار تهران:
آجیل كهنه نداریم/ كاهش شدید تولید آجیل در داخل

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشكبار تهران درباره مشكلات شبكه توزیع كالا در كشور اظهار كرد: ما تقریباً چد سالی است كه جنس كهنه نداریم چون تولید داخلی به شدت كاهش پیدا كرده است.

وی با بیان اینكه تولیدات باغات كشور در اواخر تابستان و اوایل مهرماه تبدیل به خشكبار می‌شود افزود: اكثر ارگان‌ها پنج روز مانده به شب یلدا و شب عید تصمیم به كنترل بازار می‌گیرند و قیمت دستوری تعیین می‌كنند در صورتیكه آجیل فروش جنس خود را خریداری كرده و با این اقدامات، ضرر می‌كند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشكبار تهران تصریح كرد: ما متأسفانه به خاطر بی نظمی‌ها و تصمیمات غیركارشناسی، در هفت قلم كالا جزو بزرگترین واركنندگان خشكبار دنیا هستیم. امسال تولید پسته ۳۰۰ هزار تن بود و ما ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزارتن مازاد بر مصرف داخلی داریم كه اگر به درستی برنامه ریزی شود مشكلی به وجود نمی‌آید.

خدامی یادآور شد: كشور ایران نهال پسته را ۷۵ سال قبل به آمریكا داد و الان، كشور آمریكا اولین تولیدكننده و صادركننده پسته است.

وی افزود: كشور هند با ۱. ۵ میلیارد جمعیت به شدت خواهان خرما و پسته ایران است و از طرفی سالانه ۷۰ تا ۸۰ هزار تن بادام هندی قاچاق وارد كشور می‌شود از این رو ما به دفتر آقای مخبر پیشنهاد تهاتر دادیم اما اجازه این كار داده نمی‌شود و وزارتخانه‌هایی مانند جهاد كشاورزی نیز باید وارد شود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992