پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران:
قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان ثابت می‌ماند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران درباره طرح‌های فروش عیدانه و ماه مبارك رمضان اظهار كرد: امسال هم مانند سال‌های قبل نمایشگاه‌ها را برگزار كردیم و هدف آن ارائه كالا با قیمت‌های مناسب‌تر است. ما به عنوان اتحادیه مشغول هستیم ولی با نمایشگاه‌هایی كه در كسب و كار واحد‌های صنفی خلل ایجاد می‌كند، مخالف هستیم.

خاصه در حوزه پروتئین چون ضوابط بهداشتی در حوزه پروتئین در مدتِ كوتاهِ نمایشگاهی كه با داربست و چادر شكل می‌گیرد، به صورت صد در صدی اجرا نمی‌شود و از این رو صنف ما با برگزاری نمایشگاه مخالف می‌باشد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به تعدیل قیمت‌ها كه مسئله مهمی است و در نمایشگاه‌ها اجرا می‌شود، گفت: این نمایشگاه‌ها سعی دارند گوشت قرمز یا سفید را با قیمت كمتری به مردم برسانند ولی می‌توان در طول سال ضوابط بهداشتی را در مغازه‌ها رعایت كرد و از این رو می‌توان شكلی از فروش با قیمت مناسب و عرضه خوب را در فروشگاه‌های دایر در سطح شهر اجرا كرد.

یوسف خانی با بیان این كه واحدهایی كه در نمایشگاه‌ها حضور دارند و با مجوز، در فروش فوق العاده شركت می‌كنند، گفت: امسال پس از سال‌ها بازار آرامش خوبی دارد خاصه در توزیع گوشت مرغ و تمهیداتی از سوی وزارت جهاد اندیشیده شده و دست به حمایت از تولید زدند و نهاده هم به خوبی تامین شد.

وی افزود: معاون وزیر هم اعلام كرد ۱۵۰ میلیون قطعه ریزی در ماه صورت گرفته كه نتیجه آن را در بازار لمس می‌كنیم و به دلیل عرضه مناسب، قیمت‌ها افزایشی نداشته بلكه با كاهش قیمت رو به رو بودیم.

ضمن این كه تا دو ماه گذشته قیمت مرغ تا مرز ۹۵ هزار تومان در بازار افزایش یافته بود ولی امروز مرغ گرم روز كیلویی ۸۵ هزار تومان برای مصرف كننده نرخ گذاری می‌شود.

یوسف خانی اضافه كرد: گاه در سطح بازار و به دلیل رقابت با مراكز عرضه، مرغ با نرخ پایین تر عرضه می‌شود و خوشبختانه این رقابت بر اساس فروش بالا و ارزان فروشی می‌باشد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران با بیان این كه كسبه از گران فروشی سود نمی‌برند، گفت: فروشنده‌ها در این صورت فروشی ناچیز خواهند كرد و عموما كسبه دست به گران فروشی نمی‌زنند مگر این كه محصول را از مبدأ گران بخرند و مبدأ ما هم مرغ داری‌ها هستند.

یوسف خانی با اشاره به چرخه گرانی كالا خاصه مرغ و گوشت از تولید تا فروش به مردم گفت: شرایط در حال حاضر خوب است و ان شاالله این وضعیت تا پایان ماه رمضان ادامه دار خواهد بود و هیچ افزایشی در نرخ مرغ شكل نمی‌گیرد.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها به دلیل ترافیك خرید شب عید و ماه رمضان كمك كننده است و كالا را در اختیار مردم می‌گذارند و بحث بر سر این است كه نظارت‌های بهداشتی باید صورت گیرد و از این حیث مشكلی ایجاد نشود.

یوسف خانی افزود: اقلام عرضه شده در این نمایشگاه‌ها نباید بی كیفیت باشد چون افراد حاضر در این نمایشگاه خودِ اعضای ما هستند و بنا بر توان و ظرفیت در این نمایشگاه شركت می‌كنند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992