پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران:
دغدغه گرانی و کیفیت لوازم خانگی در شأن مردم ما نیست

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران در خصوص وضعیت کسبه فعال در این صنف در آستانه نوروز گفت: متاسفانه با توجه به وضعیت معیشتی مردم و گرانی بی رویه کالا مردم در شرایط مطلوبی برای خرید قرار ندارند.

وی ادامه داد: با مسائلی که ذکر شد، مردم نیز متمایل به خرید قسطی لوازم خانگی هستند؛ اما متاسفانه کسبه بازار نیز شرایط مالی خوبی ندارند و نمی‌توانند کالای قسطی بفروشند. در این بین دخالت بانک‌ها در بازار شرایط بیش از پیش پیچیده کرده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران بستر جدیدی برای فساد ساخته ایم. اخذ مالیات در ایران را با کشور‌های پیشرفته مقایسه می‌کنند، اما آیا تسهیلات و رفاهی که در آن کشور‌ها هست، در ایران هم در دسترس است. برخی از بی عدالتی‌ها و رفتار‌های غیر کارشناسی دل کسبه را رنجانده است.

 

امیدی به بازار شب عید نیست

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران اظهار کرد: تمام کاسبان این صنف چشم به بازار شب عید بود، اما در این شرایط امیدی نیست. با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان می‌توان گفت که امسال بازار شب عید کوتاه‌تر هم هست.

وی ادامه داد: ما سال گذشته تصور داشتیم که سال بعد شرایط بازار بهتر می‌شود، اما امسال نیز به پایان رسید و تغییری حاصل نشد. همه هم یاد گرفته اند درکار هم دخالت کنند؛ تولیدکننده خود توزیع کننده شده و بانک نیز فروشنده کالا در بازار شده است. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است که ما فروشندگان خرد که در انقلاب اسلامی این همه ارج و قرب داشتیم، طی چند سال گذشته اینگونه بی حرمت شده ایم.

 

دولت‌مردان باید برای شرایط بازار لوازم خانگی فکری کنند
پازوکی اظهار کرد: پول بانک‌ها به جای شبکه توزیع باید در تولید سرمایه گذاری شود، اما اکنون با این شرایط به سمت تورم می‌رویم. دولت‌مردان باید برای این شرایط فکری کنند.کار بلدی میخواهد؛ اگر من نوعی به عنوان توزیع کننده در کار تولید دخالت کنم، کار را بهم می‌ریزم؛ موضوعی که عکس آن در حال رخ دادن است‌.

وی ادامه داد: چرا در لیست ابر بدهکاران بانکی هیچ کس کاسب نبود. در بحث مالیات نیز گفته می‌شود شفافیت داشته باشیم؛ من کاسب حساب بانکی و درآمد مشخص دارم و تمام هزینه و درآمدم مشخص است، چرا موقع محاسبه مالیات به جای معافیت مالیاتی، هزینه‌های زندگی ما را محاسبه نمی‌کنند. به نظر من این معنای عدالت و شفافیت مالیاتی است.

رئیس اتحادیه توزیع کنندگان لوازم خانگی گفت: اجاره خانه و خرید پوشاک ایرانی و خودرو ایرانی که حق هر شهروند است، چرا آن‌ها را هزینه حساب نکنیم. اخذ مالیات قانون است و همه ما باید به آن پایبند باشیم، اما آیا این همه فرار مالیات کلان و ابر بدهکار بانکی عدالت است.

وی ادامه داد: مقابله با فساد و شفافیت زمانی تاثیر خود را نشان می‌دهد که زندگی من نوعی تامین باشد و اگر نه بستر جدیدی برای فساد ساخته ایم. اخذ مالیات در ایران را با کشور‌های پیشرفته مقایسه می‌کنند، اما آیا تسهیلات و رفاهی که در آن کشور‌ها هست، در ایران هم در دسترس است.

 

برخی از بی عدالتی‌ها و رفتار‌های غیر کارشناسی دل کسبه را رنجانده است

پازوکی اظهار کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از کسبه به نیکی یاد می‌کنند؛ در جنگ و سیل و زلزله نیز جمعیت کسبه که معادل یک سوم کل جمعیت کشور هستند، جلودارند. اما برخی از بی عدالتی‌ها و رفتار‌های غیر کارشناسی دل کسبه را رنجانده است.

وی ادامه داد: کسبه‌ای که سابقه ۶۰ ساله دارند و پرونده مالیاتی شفاف دارند و بازوی دولت هستند، به دنبال شفافیت هستند. دولتمردان نیز بایستی از این قشر حمایت کنند. بسیاری از کسبه که برای خود آبرو و شرافتی دارند هم اکنون در حل حرکت به سمت خط فقر هستند.

 

شان مردم ما دغدغه تهیه لوازم خانگی نیست

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: در شان مردم ما دغدغه برای تهیه لوازم خانگی نیست. ما کسبه می فهمیم که در شرایط تحریم هستیم و می‌خواهیم کمک کنیم؛ تنها درخواست اصناف رعایت عدالت است. به عنوان مثال چرا کسبه باید ۹ شب مغازه خود را ببندند، اما یک جای خاص اجازه فعالیت تا ۲ شب دارد.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر با شروع ماه مبارک رمضان عملا بازار شب عید به پایان خود رسیده؛ اما کاسبان همچنان چشم به راه بهبود بازار هستند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992