پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

عباس یوسفی، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران قفل و کلید:
تعمیر و تعویضِ قفل و کلید خود را به هر کسی نسپارید!

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران قفل و کلید، ضمن مرور مشکلات اتحادیه صنف خود و تکرار آن‌ها در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، تاکید می‌‌کند که مشکل اصلی وانت‌بارهای سیار هستند که در گوشه و کنار خیابان‌‌ها کلیدسازی کرده و از آن‌جایی که این صنف رابطه مستقیم با امنیت جان و مال مردم دارد، رشد قارچ‌گونه وانت‌بارهای مذکور می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

به گفته عباس یوسفی، تا به حال، هیچ‌گونه همکاری از طرف هیچکدام از ارگان‌ها دولتی برای حل این معضل صورت نگرفته و کسی از آن‌ها حمایت نکرده است.

او به مشکل بعدی اشاره می‌کند؛ مشکلی که نه تنها گریبان این صنف که همه صنوف را گرفته و آن نحوه اعمال مالیات است. یوسفی توضیح می‌دهد که صنف او صنف تعمیرکاری است و قبلا مالیات را با نرخ ۳۰ درصد حساب می‌کردند اما الان تعمیرکاری بیشتر به سمت تعویض رفته و واحدهای صنفی مجبور هستند قفل تعویضی بخرند که زمان خرید، مقدار کارمزد و اجرتش بیشتر بابت خرید آن قفل است منتها بابت خرید همان قفل هم مالیات اخذ می‌شود.

 

خطر وانت‌بارهای سیار

به بحث ابتدایی و مشکلات نخست مورد اشاره توسط رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران قفل و کلید برمی‌‌گردیم و از یوسفی می‌پرسیم که آیامشکل وانت‌بارهای سیار می‌تواند در مخاطراتی مثل سرقت از منازل و دفاتر و غیره موثر باشد.

او ضمن تائید این موضوع به عدم جواز کسب این واحدهای کاذب اشاره کرده و می‌گوید که این افراد محل اقامتشان مدام عوض می‌شود؛ امروز سر یک چهارراه هستند؛ فردا می‌روند یک چهارراه بالاتر یا یک محله و منطقه شهرداری دیگر و غیرقابل شناسایی هستند.

یوسفی در وصف حال تعمیرکاران قفل و کلیدی که شناسنامه کاری ندارند، ادامه می‌دهد که این‌ها نه تنها از اتحادیه که از هیچ ارگان دیگری هم مجوز کار ندارند و به این دلیل که نه مالیات پرداخت می‌کنند نه اجاره مکان و نه هیچ پول دیگری، قیمت‌هایشان زیر قیمت اتحادیه است و همین، به واحدهای صنفی که جواز دارند، لطمه زیادی وارد کرده است.

 

بلاتکلیفی در تامین هزینه‌های جاری زندگی

اما اوضاع اقتصادی تعمیرکاران قفل و کلید اصلا خوب نیست و به گفته رئیس این اتحادیه، چرخ زندگی‌شان با این شغل نمی‌چرد. یوسفی می‌گوید: شرایط خیلی سختی است و با اینکه صنف ما یکی از کمترین رقم حق عضویت را دارا هستیم، اعضای اتحادیه و واحدهای صنفی از پرداخت حق عضویت خود هم درمانده‌اند؛ همچنان که در هزینه‌های جاری زندگی‌شان.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992