پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چوب رکود لای چرخ‌دنده‌های صنف لوازم الکتریک

افزایش قیمت دلار، نبود طرح‌های عمرانی و عدم رونق در صنعت ساخت و ساز، سه دلیل عمده و اصلی رکود عجیب در اتحادیه‌ صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریک هستند. رئیس اتحادیه این صنف توضیح می‌دهد که اگر طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز نباشند، اصولا نه کابلی نه وسایل و ابزار صنعتی و نه هیچ چیز مرتبط با اتحادیه صنف آن‌ها مصرف می‌شود.

به گفته حسین درودیان، سر و کار این صنف با صنعت و ساخت و ساز است و اعضای این اتحادیه به دلیل وجود مشکلات ارز که مانع کارکردن آن‌ها می‌شود، با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و این‌ها در مجموع باعث می‌شود که چرخ‌دنده این صنف نگردد و وقتی چرخ هم نمی‌گردد، وسایل صنعتی تولیدی صنف هم مصرف نمی‌شوند اما اگر چرخ بگردد، مصرف وسایل تولیدی اتحادیه صنف لوازم الکتریک هم بهبود پیدا می‌کند.

با توجه به اینکه رونق بازار این صنف بیشتر به طرح‌های عمرانی وابسته است، رکود صنعت ساخت و ساز، تاثیر متقابلی بر رکود بازار اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریک دارد. رئیس اتحادیه این صنف توضیح می‌دهد که ساخت و ساز به نسبت سال‌های گذشته به دلیل شرایط بد اقتصادی، تورمی که در سطح لوازم ساختمانی است و مسائل دیگری از این دست، خیلی کمتر شده و کار کردن برای تولیدکننده و سازنده دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

با این اوصاف، اوضاع واحدهای صنفی این اتحادیه اوضاع خوبی نیست. درودیان توضیح می‌دهد که بازار ما به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و البته منظور او بسته‌شدن واحدها به منظور کسب و کار نیست او به لحاظ وضعیت اقتصادی و کسب درآمد، بازار را نیمه تعطیل، توصیف می‌کند که همان کسب و کار راکد و بی‌رونق و عدم وجود چرخش اقتصادی، دلیل همین نیمه‌تعطیلی محسوب می‌شود.

از او می‌پرسیم که اگر به همین منوال پیش برود، به تعطیلی فیزیکی واحدها هم کشیده می‌شود؟ به گفته درودیان، آن دسته از واحدهای صنفی‌ که به‌صورت اجاره ای و با اجاره‌های سنگین است، تعطیل می‌کنند و دیگر کسی هم نمی‌آید آن را برای این کار اجاره کند.

به این ترتیب به گفته رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریک افراد معمولا واحدهای صنفی‌شان را برمی‌گردانند یا آن را تعطیل می‌کنند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992