پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اتحادیه صنف خواربارفروشان تهران:
خواربار در بازار، زیاد اما گران است

در حالی به تازگی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان از تشدید بازرسی‌ها و جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت کالا‌های اساسی در بازار خبر داد که با متخلفان برخورد قانونی می‌شود که بازار از هرج و مرج قیمت‌ها به گونه‌ای متشنج شده که خرید و تامین بیشتر اقلام خوراکی و ضروری برای عده کثیری از مردم حقوق بگیر و طبقه ضعیف و متوسط جامعه بسیار سخت شده است.

هرچند وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تامین کالا و وزارت صمت مسئولیت توزیع کالا در سطح شهر و روستا و سراسر کشور را برعهده دارند و در مصوبه ریاست جمهوری تفکیک وظایف نظارتی و بازرسی میان وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت به روشنی تعیین شده است، اما در کل برنامه ریزی‌ها برای تنظیم بازار کالا‌های ضروری و مصرفی سفره‌های مردم، سیاست ناکارآمد و غیر قابل قبول نتیجه داده است.

 

چرا مواد خوراکی اینقدر گران شده است؟
از افزایش قیمت گوشت و مرغ تا لبنیات و نان را نمی‌توان نادیده گرفت. در همین رابطه رضا پاشابیگی داریانی، رئیس اتحادیه خواربارفروشان تهران گفت: متاسفانه علی رغم تلاش دولت جهت برقراری ثبات قیمت، همچنان گرانی و تورم در بازار کالا‌های مصرفی و ضروری مواد خوراکی خودنمایی می‌کند که امیدوارم این مورد با همت مسئولان رو به بهبود برود.

وی تصریح کرد: مهمترین دلیل گرانی برخی از کالاها به دلیل شرایط تامین مواد اولیه و بحث‌های ارزی است که امیدواریم تمهیدات لازم برای تامین آن‌ها اعمال شود.

پاشابیگی تاکید کرد: البته تا امروز از نظر تامین کالا‌های مورد نیاز مردم دچار هیچ کمبود و مشکلی نیستیم و هر نوع کالایی که مورد نیاز مصرف کنندگان خواربار باشد به وفور در واحد‌های صنفی این اتحادیه و در بازار موجود است و متولیان اجازه نمی‌دهند کالایی از سفره مردم کم شود.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان تهران اظهار کرد: مطابق با وعده‌ای که ماه رمضان سال گذشته به رئیس جمهور داده‎ایم، اجازه نخواهیم داد هر کالایی که مربوط به معیشت و ارزاق مردم است از سفره‌های آن‌ها کم شود.

پاشابیگی اعلام کرد: کالا و محصولات مورد نیاز سفره مردم به وفور در بازار است، اما گرانی و تورم همچنان خرید این کالا‌ها را برای مردم سخت کرده است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992