پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=56654

اردن اسرائیل را محکوم کرد

وزیر امور خارجه و مهاجران اردن گفت که اسرائیل بر خلاف تدابیری که دیوان بین‌المللی دادگستری دستور داده به جنایات خود علیه فلسطینیان ادامه می‌دهد.

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه و مهاجران اردن امروز در چهارمین روز جلسات علنی در دیوان دادگستری بین‌المللی در مورد اشغال دائمی و غیرقانونی در کرانه باختری و شرق قدس خطاب به قضات دادگاه بین المللی لاهه گفت: برخلاف تدابیری که دادگاه شما دستور داده است، فلسطینیان ساکن غزه بر اثر تجاوزات [رژیم] اسرائیل و نبود غذا و دارو جان خود را از دست می دهند و مقامات [رژیم] اسرائیل همچنان با نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه از ورود کمک های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر اثر استمرار حملات رژیم صهیونیستی، نیم میلیون فلسطینی در غزه در بدترین مراحل قحطی قرار گرفته اند و از آن رنج می برند، افزود: حملات اسرائیل علیه ساکنان غزه باید فورا پایان یابد و عاملان آن مجازات شوند.

وزیر امور خارجه اردن اظهار داشت که هیچ کشوری نباید فراتر از قوانین بین‌المللی باشد و این وضعیتی است که امکان ادامه آن وجود ندارد و اشغالگری باید پایان یابد.

وی با اشاره به اینکه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین غیرقانونی انجام شده است، افزود: [رژیم] اسرائیل فلسطینی ها را از خانه‌ها، روستاها و شهرهایشان بیرون و کودکان، مردان و زنان فلسطینی را به صورت غیرقانونی دستگیر می‌کند و آنها را مورد شکنجه و تعرض قرار می‌دهد و حق مسلمانان و مسیحیان را برای عبادت زیر پا می‌گذارد.

الصفدی افزود: اشغالگری، عملی غیر قانونی و غیرانسانی است که باید پایان یابد.

وزیر امور خارجه اردن اظهار داشت که امان برای برقراری صلح و عدالت از تلاش‌های خود جهت حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی و حفظ هویت آن کوتاهی نمی‌کند و اینها وظایف و نقش ویژه ما است که بر اساس قیمومیت تاریخی هاشمی بر این اماکن صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه وحشیگری، عذاب و کشتار در ذات اشغالگران است خطاب به قضات دادگاه لاهه گفت:‌ حکم کنید که این وحشگیری باید پایان یابد و حکم کنید که اشغالگری منشاء همه بدی ها و شرارت است و باید از بین برود.

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه هلند، این دور از جلسات استماع را پس از درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای دریافت نظر مشورتی اعضای خود آغاز کرد و ۵۲ کشور جهان، درخواست رسیدگی ارائه داده‌اند.

جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات اشغالگرانه رژیم اسرائیل در سرزمین‌ فلسطین از جمله در بخش شرقی قدس اشغالی از روز دوشنبه در لاهه آغاز شد.

این جلسات علنی به مدت ۶ روز (تا هفت اسفند) ادامه می‌یابد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992