پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کالای قاچاق با کولبرها وارد کشور می‌شود

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان این که فروش اقساطی توسط سراهای بزرگ باعث اختلال در کار بیش از ۸ صنف شده است، گفت: رکود در صنف لوازم خانگی حداقل بالای ۹۰ درصد است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران در پاسخ به این سوال که آیا در زمان تاسیس سراها و شهر لوازم خانگی، کارشناسی‌های لازم انجام شده و مسئولان نظر شما را جویا شده اند یا نه، گفت: خیر، می‌گذارند کار که تمام شد، آن وقت دنبال آسیب‌شناسی می‌روند. ضمن این که فقط صنف لوازم خانگی با این معضل مواجه نیست، امروز هشت صنف از جمله مبل‌فروشان، فرش دستباف و ماشینی و صنف چینی و بلور هر کدام به فراخور خودشان با این چالش درگیر و در حال ضربه خوردن هستند.

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران رکود در این صنف حداقل بالای ۹۰ درصد است.

پازوکی در مورد احتمال آزادسازی واردات لوازم خانگی و میزان تاثیر آن بر ایجاد فضای رقابتی در بازار نیز گفت: با واردات به شرط ورود تکنولوژی و ماشین‌آلات روز دنیا موافق هستم، به گونه‌ای که کالایی که وارد می‌شود به تولید در داخل کشور و صادرات به خارج منجر شود.

وی افزود: واردات کالایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود اشتباه است، چون تولیدکننده سرمایه‌گذاری کرده و دولت هم از تولیدکننده حمایت کرده و باید حواسش باشد تا چیزی وارد نکند که تولید می شود، تا ارز هدر نرود و نیروی کار بیکار نشوند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران درباره کیفیت لوازم خانگی داخلی نیز گفت: لوازم خانگی ما حرف برای گفتن دارد و به آن اطمینان داریم. تولیدکننده اگر کالای بی‌کیفیت تولید کند به خودش ضرر زده و بازار و در نهایت سرمایه خود را از دست می‌دهد، به همین دلیل کالای بی‌کیفیت تولید نمی‌کند.

پازوکی در مورد این سوال که با ممنوعیت واردات، جای برندهای خارجی چگونه پر شد، گفت: کالای ایرانی و یک مقدار هم کالای قاچاق به صورت کوله‌بری پاسخگوی تقاضای مردم بوده است.

در شرایطی که بازار لوازم خانگی در رکود است، فروش قسطی توسط سراهای بزرگ لوازم خانگی هم به چالش بزرگی برای خرده فروشان این صنف تبدیل شده و رکود بیشتر برای آنها به ارمغان آورده است. پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوزام خانگی پیش از این بارها نسبت به این روند هشدار داده و حضور بانک‌ها در پشت صحنه فروش قسطی لوازم خانگی را عامل اصلی این وضعیت دانسته است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992