پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=55436

سینما در کدام شهرها پرفروش‌تر است؟

شهرهای تهران، شیراز، مشهد و اصفهان پرفروش‌ترین سینماهای کشور را در آذرماه داشتند.

فروش سینما از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۸۹۱ میلیارد تومان با ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر رسیده و در این میان جمع کل فروش ۴۰ سینما پرفروش کشور، ۸۳ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان بوده است.

در آذرماه ۴۰ سینمای اول که بیشترین فروش را داشتند نزدیک به ۷۰ درصد از فروش کل سینماهای کشور را دراختیار داشتند.

طبق اعلام موسسه سینماشهر، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۵ میلیارد ۹۶۵ میلیون تومان، پردیس «هنر شهر آفتاب» شیراز با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۶۸ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هویزه» مشهد با فروش بیش از ۳ میلیارد و یک میلیون تومان، پردیس سینمایی «اکومال» کرج با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ساحل» اصفهان با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «اطلس» مشهد با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان، پردیس سینمایی «مگامال» تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۵۵۳ میلیون تومان و پردیس سینمایی «لوتوس‌مال» تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۱ میلیون تومان به ترتیب اول تا دهم جدول سینماهای پرفروش کشور در آذر ماه هستند.

همچنین روز جمعه ۲۴ آذر با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان پرفروش‌ترین روز و سه‌شنبه ۲۱ همین ماه با ۲۶۳ هزار و ۱۱۰ نفر پرمخاطب‌ترین روز آذر ۱۴۰۲ محسوب می‌شوند.

فروش سینمای ایران در هفته گذشته نیز به بیش از ۳۹ میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان رسید و در این هفته ۲۴ هزار نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده پرداختند.

سینماها در روز گذشته، هشتم دی‌ماه با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان بیشترین فروش هفته گذشته را داشتند. همچنین جمعه اول دی ماه با ۴ هزار و ۵۸۷ نفر، پرمخاطب‌ترین روز نخستین هفته این ماه بود.

فیلم‌های «هتل» با فروش بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومان، «ویلای ساحلی» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۷۹۹ میلیون تومان، «ورود و خروج ممنوع» با فروش بیش از ۵ میلیارد و ۸۷۳ میلیون تومان، «فسیل» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون تومان، «بچه زرنگ» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، «مسافری از گانورا» با فروش بیش از یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان و «جوجه تیغی» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۸ میلیون تومان به ترتیب، رتبه اول تا هفتم جدول فروش هفته گذشته را با فروش‌های میلیاردی به خود اختصاص دادند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992