پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=54792

خشم نتانیاهو از همکاری روسیه و ایران

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل امروز (۱۹ آذر) از تماس تلفنی او با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خبر داد؛ گفت‌و‌گویی که چندان دوستانه به نظر نمی‌رسید.

طبق بیانیه صادره، دو طرف در این گفت‌و‌گو مسأله جنگ در غزه و شرایط کلی منطقه را مورد بررسی قرار دادند و بنیامین نتانیاهو از مواضع نمایندگان روسیه در سازمان ملل و دیگر محافل در خصوص اسرائیل، انتقاد و ابراز ناامیدی کرد.

 

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین در این تماس تلفنی به شدت از همکاری میان تهران و مسکو انتقاد کرد و آن را خطرناک دانست.

نتانیاهو مدعی شد: «هر کشوری که در معرض حمله تروریستی جنایتکارانه همانند آن‌چه برای اسرائیل اتفاق افتاد، قرار می‌گرفت، همان کاری را می‌کرد که اسرائیل می‌کند».

او البته از تلاش‌های روسیه برای آزادی چند تبعه روسی-اسرائیلی تقدیر کرد و از پوتین نیز خواست تا به صلیب سرخ جهانی برای دیدار با اسرای نزد حماس و رساندن دارو به آن‌ها فشار آورد.

انتقاد نتانیاهو از روابط گرم ایران و روسیه پس از آن است که ابراهیم رئیسی، روز پنج شنبه هفته گذشته در سفری کوتاه عازم مسکو شد و پوتین نیز در دیدار با او از روابط رو به رشد تهران و مسکو ابراز خرسندی کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ۱۵ آگوست گذشته نیز نتانیاهو به نمایندگان پارلمان اسرائیل گفت که در تماس با دولت روسیه از افزایش همکاری‌های نظامی میان ایران و روسیه ابراز نگرانی و انتقاد کرده است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992