پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=54778

نماینده وزیر صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:ادغام کردن اتحادیه های همگن باعث کارآمدتر شدن فعالیت اتحادیه ها خواهد شد

نماینده وزیر صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:ادغام کردن اتحادیه های همگن باعث کارآمدتر شدن فعالیت اتحادیه ها خواهد شد

نماینده وزیر صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، ادغام اتحادیه های صنفی همگن را یک ضرورت دانست و گفت: ادغام کردن اتحادیه های همگن باعث کارآمدتر شدن فعالیت اتحادیه ها خواهد شد.

قاسم نوده فراهانی در گفت وگو با خبرنگار خانه روشن افزود: حدود هفت هزار و ۶۰۰ اتحادیه صنفی در کشور فعالیت دارند و نوسازی و ادغام اتحادیه ها اصل مهمی است که در دستور کار اتاق اصناف ایران قرار دارد و این طرح منجر به توسعه اشتغالزایی و کارآمدتر شدن فعالیت اتحادیه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون نظام صنفی، ادغام اتحادیه ها برای آن دسته از اتحادیه هایی که به حد نصاب نمی رسند و یا مشکل تامین منابع مالی دارند صورت خواهد گرفت و این طرح باید به صورت کارشناسی شده و دعوت از همه اعضای هر دو اتحادیه در انتخابات صورت بگیرد.

فراهانی افزود: ادغام کارشناسی شده اتحادیه های صنفی همگن که با مشکل حد نصاب اعضا و کمبود منابع مالی دارند، میتواند کمک موثری به پیشبرد و پیشرفت اهداف اتحادیه ها داشته باشد و اتحادیه های ادغام شده می توانند هیات مدیره مشترک داشته باشند و از حقوق یکدیگر در مراجع قانونی دفاع کنند.

نماینده وزیر صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اظهارکرد: پیگیری های لازم در خصوص اجرایی شدن ادغام اتحادیه های صنفی همگن انجام شده و برای اجرا نیاز به نظرات کارشناسی شده کمیسیون های تخصصی اتاق اصناف ایران و تایید نهایی هیات عالی نظات است.

وی افزود: یکی از مشکلات و مخالفت های که در طرح ادغام اتحادیه های صنفی همگن وجود دارد، اینست که برخی نگران از دست دادن مسئولیت شان هستند و در این راستا باید بر مبنای قانونی و تعهدی که داریم عمل شود و نباید منافع فردی را در نظر گرفت و باید اقدامی صورت بگیرد که به نفع اتحادیه های صنفی و اعضای آن باشد و هدف ما تنها خدمت رسانی به جامعه صنفی است که با این طرح کمک موثری به رسته های صنفی و پیگیری مطالباتشان خواهد شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992