پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=53952

اکبر پازوکی:
جامعه صنف لوازم خانگی در حال نابودی / جاده مخصوص جای امین حضور

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، شدت تبلیغات فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی را عامل ورشکستگی و خانه نشینی ۲۰۰ هزار عضو جامعه صنفی لوازم خانگی در کشور عنوان کرد.

اکبر پازوکی، رئیس اتحاد فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ شاهد رکود ۹۰درصدی صنف لوازم خانگی هستیم که این رکود دلایل متعددی دارد.

وی ادامه داد: جدا از بحت تورم، نوسانات نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم، ما شاهد رشد بی حساب و کتاب تولید لوازم خانگی در کشور هستیم که با قیمت بالایی عرضه می شوند و این مسئله به رکود بازار دامن زده است.

پازوکی افزود: فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های بزرگ نه تنها در تهران بلکه در کل کشور که با تبلیغات گسترده در رسانه و سطح شهر با پشتوانه بانک ها اقدام به فروش اقساطی کرده اند بیش از هر موضوع دیگری صنف فروشندگان لوازم خانگی را به چالش کشیده است. مشخص نیست این فروشگاه ها با تبلیغات گسترده در شهر تهران بابت به کار گیری ۲۰۰۰ شاغل برای جذب مردم از چه منبعی تغذیه می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران تصریح کرد: در شهر تهران صنف لوازم خانگی حدود ۲۵۰۰ واحد صنفی دارد که با کژ عملکردی این فروشگاه های بزرگ، شاغلین این واحدهای صنفی در حال بیکار شدن هستند. حال با وعده اشتغالزایی ۲۰۰۰ نفری، در حال بیکار کردن حداقل ۱۰ هزار نفر در تهران (با احتساب اعضای خانواده) و بیکار کردن ۲۰۰ هزار نفر در سطح کشور هستند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه سرمایه هنگفتی که امروز از سوی دولت باید در تولید خرج شود، توسط برخی افراد سودجو در دلال بازی به ضرر صنفی که سبقه ۶۰ ساله دارد، در حال هزینه شدن است. وزارت صمت، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت ، مجلس شورای اسلامی و …باید برای جلوگیری از خانه نشین شدن اصناف لوازم خانگی کمک کند و اجاره ندهند از پول مردم در ضد آنها استفاده شود.

پازوکی همچنین به نقش آفرینی اعضای صنف لوازم خانگی در بهبود سلیقه مصرف کننده در استفاده از کالای ایرانی پرداخت و گفت: در جریان جایگذاری کالای ایرانی با کالای خارجی، اصناف نقش آفرینی جدی داشتند و نمی توان نقش آنها را نادیده گرفت. بنابراین دولت باید حمایت خود از اصناف را به صورت جدی نشان دهد.

وی تاکید کرد: هنگامی که اصناف، مالیات خود را به درستی پرداخت می کنند، باید رویکرد مردمی نسبت به اصناف نیز شدت بگیرد. هم اکنون نیز در حال تدوین نامه ای برای سران سه قوه، اتاق اصناف و پلیس امنیت اقتصادی هستیم که از این فاجعه جلوگیری شود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992