پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=53835

نیمه اول سال؛ فروش کتاب در رکود به سر برد

رئیس اتحادیه ناشران وکتابفروشان تهران از رکود فروش کتاب در نیمه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: کاهش قدرت خرید و گرانی کاغذ و کتاب، منجر به تضعیف مالی اعضای صنف ناشران و کتابفروشان شده است.
ابراهیم کریمی، رئیس اتحادیه ناشران وکتابفروشان تهران گفت: در نیمه اول سال جاری، وضعیت فروش کتاب درگیر رکود حاکم بر تمامی بازارها بود. در این مدت، هرچند تقاضا وجود داشت؛ اما به دلیل کاهش قدرت خرید بخصوص در میان قشر کتابخوان و مخاطب محصولات فرهنگی، این تقاضا کمتر منجر به خرید شده است.

وی علت این امر را بالا رفتن بی رویه قیمت کاغذ و تورم حاکم بر فضای اقتصادی کشور دانست.

کریمی در ادامه به وضعیت ناشران اشاره و بیان کرد: در این مدت ناشران نیز به دلیل بالا رفتن قیمت کاغذ از لحاظ مالی بسیار ضعیف شدند. در واقع می توان گفت مهمترین مشکل حال حاضر ناشران و کتابفروشان، مشکل مالی است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تصریح کرد: بانک ها مثل قبل، تسهیلات با بهره کمتر به این صنف نمی دهند. این موضوع مزید بر علت باعث ضعیف شدن این بخش از جامعه صنفی به لحاظ مالی شده است.

رئیس اتحادیه ناشران وکتابفروشان تهران در پایان با ابراز امیدواری از تغییر رویه وضعیت صنف متبوع گفت: امید می رود با بازشدن مدارس و دانشگاه ها، بخشی از رونق از دست رفته به این صنف باز گردد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992