پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=53842

فعالیت میادین میوه و تره‎بار شهرداری ها در سطح شهر غیرقانونی است

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران فعالیت غیرقانونی مراکز میوه و تره بار شهرداری در سطح شهر و عدم ارائه فاکتور در میادین بارفروشی میوه و تره بار را به عنوان عمده ترین چالش اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی برشمرد.

اسداله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در خصوص وضعیت کسب و کار این صنف و چالش های حاکم بر فضای فعالیت اتحادیه گفت: بازار فروش میوه و سبزیجات در نیمه ابتدای سال چندان بد نبود. با این حال در این مدت با چالش های زیادی دست و پنجه نرم کرده ایم.

وی با برشمردن عملکرد شهرداری به عنوان بزرگترین چالش صنف افزود: متاسفانه شهرداری در حال تصرف حوزه کاری ماست. تمام غرفه های سطح شهر که با وسعت چشمگیری تحت عنوان میادین میوه و تره بار در حال فعالیت هستند، عملکرد خلاف قانون دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران تصریح کرد: طبق قانون نظام صنفی که مصوبه مجلس است، فعالیت این میادین زیر نظر شهرداری غیرقانونی محسوب می شود. برای حل این چالش تا کنون بارها به مبادی قانونی و شهرداری اطلاع رسانی کرده ایم؛ اما تاثیری نداشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در ادامه گفت: عدم ارایه فاکتور از سوی بارفروشان در میادین میوه و تره‎بار مرکزی یکی دیگر از مشکلات اعضای اتحادیه است.

وی تاکید کرد: این شرایط در حالی اتفاق می افتد که در سطح شهر، ماموران اعضاء را جریمه می کنند. در حالی که بارها در خصوص این موضوع مذاکره کردیم و از طریق اتاق اصناف هم اقدام به طرح مسئله کرده ایم، اما مشکلات حل نشده است. چندین بار هم موضوع ارائه فاکتور، مصوب شده؛ ولی اعضای میدان مرکزی، توجهی نمی کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در خاتمه تاکید کرد: متاسفانه در ارتباط با مشکلات و چالش های فوق الذکر علی‎رغم مکاتبات طولانی مدت با مجلس، شهرداری ها، اقدام از طریق اتاق اصناف و مذاکره با اتحادیه بارفروشان و پیگیری آن نتیجه ای حاصل نمی شود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992