پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=53722

جزییات اجرای توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا

پس از موافقت واشنگتن با شروط جمهوری اسلامی ایران، پس از احراز انتقال منابع مالی ایران به قطر توسط بانک مرکزی ایران، فرآیند تبادل زندانیان آغاز می‌شود و محل تبادل هم دوحه، پایتخت قطر خواهد بود.

شامگاه پنجشنبه نوزدهم مرداد ماه روزنامه نیویورک‌تایمز از توافق میان ایران و آمریکا بر سر تبادل زندانیان خبر داد و نوشت پنج جاسوس آمریکایی در ازای آزادی چند زندانی ایرانی و دسترسی تهران به ۶ میلیارد دلار منابع بلوکه‌شده خود در کره جنوبی، اجازه ترک ایران را پیدا خواهند کرد.

در اولین قدم این توافق، ایران پنج ایرانی-آمریکایی را از زندان آزاد و آن‌ها را در حبس خانگی نگه‌ داشته و آمریکا نیز فرآیند انتقال منابع مالی ایران را آغاز کرده است.

سیامک نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی که به جرم جاسوسی در زندان بودند و بخشی از حبس ۱۰ ساله خود را گذرانده‌اند و ۲ زندانی دیگر که نام آن‌ها اعلام نشده و به گفته یک منبع آگاه ایرانی این اقدام در حال نهایی‌شدن است و ممکن است اسامی اعلام شود، قرار است با پنج ایرانی که به ادعای دور زدن تحریم‌های ایران در آمریکا در زندان هستند، مبادله شوند.

طبق اطلاعات دریافتی خبرنگار ایسنا و پس از موافقت واشنگتن با شروط جمهوری اسلامی ایران، پس از احراز انتقال منابع مالی ایران به قطر توسط بانک مرکزی ایران، فرآیند تبادل زندانیان آغاز می‌شود و محل تبادل هم دوحه، پایتخت قطر خواهد بود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992