موافقت کمیسیون ملی اصلاحات و توسعه، شیائومی را یک گام دیگر به تولید انبوه خودروهای برقی نزدیک‌تر کرد؛ اما شیائومی همچنان به موافقت وزارت صنعت و اطلاعات چین هم نیاز دارد.

شیائومی زمانی وارد بخش خودروسازی چین خواهد شد که این کشور به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، با مجموعه مسائلی نظیر اشباع ظرفیت و کندی تقاضا دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. شیائومی متعهد شده است ۱۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در مدت بیش از یک دهه آینده در کسب‌وکار خودرو انجام دهد و آغاز تولید انبوه خودروهای برقی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ را هدف‌گذاری کرده است.

اما با محتاط شدن کمیسیون ملی اصلاحات و توسعه در تایید برنامه‌های جدید تولید خودروی برقی شرکت‌ها که ناشی از نگرانی نسبت به اشباع ظرفیت تولید بوده است، معلوم نیست هدف شیائومی قابل‌تحقق است یا خیر.

شرکت تسلا که قصد دارد کارخانه خود در شانگهای را گسترش دهد، هنوز موافقت مقامات چینی را کسب نکرده است.

همچنین منابع آگاه پیش از این به رویترز گفته بودند که گروه خودروسازی برقی لوکس لوسید مشتاق است خودرو در چین تولید کند اما به این شرکت گفته شده احتمال آن اندک است.