پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین خودروی برقی لینکلن، یک کراس‌اوور سه ردیفه است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، لینکلن احتمالاً در آینده توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند؛ زیرا تحولی اساسی در خودروهای این شرکت ایجاد خواهد شد.

 

در گام نخست، کورسیر از خط تولید خارج شده و بازنشسته می‌شود. آویاتور هم با یک مدل برقی جایگزین خواهد شد. نخستین خودروی برقی لینکلن در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود که یک کراس‌اوور با سه ردیف صندلی است.

 

 

پیش از این شاسی بلند الکتریکی کانسپت استار، به‌عنوان پیش‌نمایش زبان طراحی محصولات برقی آینده لینکلن معرفی شده بود. این خودرو، طراحی منحصربه‌فرد و مجللی دارد و فضای داخلی آن نیز مدرن و آینده‌نگرانه است.

 

 

در مورد مشخصات فنی اولین محصول الکتریکی لینکلن هنوز اطلاعاتی وجود ندارد؛ اما گزینه محتمل، استفاده از قوای دو موتور برقی فورد مک-ای با قدرت خروجی ۴۸۰ اسب بخار و باتری‌های ۹۸.۸ کیلووات ساعتی است.

 

 

در سال ۲۰۲۰ لینکلن فاش کرد که در حال همکاری با ریویان و کار روی خودرویی مبتنی بر شاسی بلند برقی این شرکت است. بااین‌حال چند ماه بعد و در بحبوحه بحران کرونا، این برنامه منتفی شد.

با این وجود، برنامه الکتریکی‌سازی لینکلن لغو نشد؛ بلکه در  مسیر دیگری قرار گرفت. طبق گزارش‌ها، کورسیر در سال ۲۰۲۵ از دور خارج می‌شود.

 

خودرویی که با قیمت پایه ۳۸ هزار دلاری، مقرون‌به‌صرفه‌ترین ماشین این برند است. ناتیلیوس ۱۱ هزار دلار گران‌تر است. ناویگیتور هم قرار است نیمه اول سال آینده دوباره طراحی شود. لینکلن فعلاً برنامه‌ای برای برقی‌سازی ناویگیتور ندارد.

 

همتای فورد این خودرو یعنی اکسپدیشن در حال تکامل است و اخیراً تصاویر جاسوسی آن در دیترویت گرفته شده است.

 

 

طبق برنامه، قرار است لینکلن تا سال ۲۰۲۶ چهار خودروی الکتریکی تولید کند.

 

در سمت دیگر، کادیلاک IQ برقی که اخیراً رونمایی شده ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد و شعاع حرکتی آن تقریباً ۴۵۰ کیلومتر است. اما لینکلن هنوز حرکتی برای رقابت با این خودرو نشان نداده است.

نوشته اولین خودروی برقی لینکلن، یک کراس‌اوور سه ردیفه است اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992