بر اساس محاسبات رویترز، سهم تسلا از بازار خودروهای الکتریکی چین در ماه اوت از ۵/ ۷درصد در ژوئیه به ۲/ ۱۳درصد افزایش یافت.

داده‌ها نشان می‌دهد تسلا در ماه اوت ۶۴هزار و ۶۹۴ خودرو در چین فروخته است، در‌حالی‌که تحویل مدل Y ساخت چین در ماه گذشته به ۶۵هزار و ۳۱۶ دستگاه رسیده است. فروش خودروهای انرژی نو که رشد فروش خودرو در چین را تقویت کرده است، در ماه اوت ۵/ ۳۴درصد افزایش یافت که ۹/ ۳۶درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص داد.

 

فروش در ماه اوت نسبت به ژوئیه ۸/ ۱۱درصد افزایش یافت. رقابت در بازار خودروی چین، بزرگ‌ترین بازار جهان، تشدید شده است؛ زیرا خودروسازان با تضعیف تقاضا و تعمیق رقابت قیمتی مقابله می‌کنند.

جنگ قیمتی که توسط تسلا در ابتدای سال آغاز شده بود، ادامه دارد و سازنده خودروهای الکتریکی ایالات ‌متحده پس از دو بار کاهش قیمت‌ها در ماه گذشته، کاهش بیشتری را اعلام کرد. با‌این‌حال، این شرکت مدل ۳ بازسازی‌شده خود را با قیمت اولیه ۱۲درصد بالاتر ارائه کرد.

سازندگان خودروهای برقی چینی نیز با تشدید رقابت در داخل، تلاش‌های خود را برای گسترش بازارهای خارج از کشور افزایش می‌دهند.