پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

افشاگری تند یک استاد دانشگاه/ خودروی ۴۰ سال پیش را با اسم جدید تولید می‌کنیم

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصادآنلاین، شجاعی فرد، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در برنامه زنده تلویزیونی تهران بیست در خصوص کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: استاندارد در دنیا مطابق نیاز جامعه و منطقه طراحی می شود، مثلا اگر کشوری نور کمی دارد روشن بودن چراغ  را استاندارد تعیین کرده اند. ۸۰ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۲ تولید شده که بالای ۶۰ درصد آنها ۸۵ درصد استاندارد اروپا را نداشته اند ولی ما استانداردهای غیر ضروری مثل نمایش فشار باد لاستیک را ضروری می کنیم در صورتی که باید به استاندارهای ضروری تر متناسب با شرایط کشور را اعمال کند‌.

این عضو هیات علمی دانشگاه توضیح داد: روسیه با اعمال تحریم های اروپا ۴۵ استاندارد از استانداردهای ۸۵ گانه را حذف کرد. در دنیا خودروی اقتصادی بیشترین مشتری را دارد.  ۸۰ درصد خودرهای ما زیر ۶ هزار دلار هستند و بالای آن مشتری ندارد. وقتی این استاندارهای ۸۵ گانه را کامل رعایت کنیم ۱ و نیم میلیارد به قیمت خودرو افزوده می شود.

شجاعی فرد گفت: در کشور خودرویی با پلتفرم ۴۰ سال پیش را فقط اسمش را عوض می کنیم. وزن کم قیمت کم و کیفیت بالا ۳ مولفه خودروی با کیفیت در جهان است ولی وقتی خودروی قدیمی را  اسمش و پتلفرمش را عوض می کنیم فقط به وزنش اضافه می شود. ما باید طراحی و تولید خودرو جدید داشته باشیم نه اینکه فقط اسم خودرو را عوض کنیم.

نوشته افشاگری تند یک استاد دانشگاه/ خودروی ۴۰ سال پیش را با اسم جدید تولید می‌کنیم اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992