پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=53220

تکذیب درخواست افزایش قیمت از سوی خودروسازان

مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت اعلام کرد هیچ درخواست جدیدی ازسوی خودروسازان برای افزایش قیمت خودروها روی میز کارگروه شورای رقابت نیست.

درخواست افزایش قیمت خودرو در حالی در چند روز اخیر سر و صدا به پا کرده که این موضوع را از سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت جویا شدیم.

توکلی در گفتگو با ما این موضوع را تکذیب کرد و گفت: هیچ درخواست جدیدی برای افزایش قیمت خودروها روی میز کارگروه شورای رقابت نیست.

تعیین تکلیف قیمت خودروهای سایپا

مدیر روابط عمومی شورای رقابت با اشاره به پرونده روی میز این کارگروه گفت: تعیین تکلیف قیمت برخی محصولات جدید سایپا همچون «اطلس» و «شاهین اتومات»، آرین موتور و… که پیش از این، روند ثبت نام آنها در سامانه یکپارچه خودرو ازسوی متقاضیان انجام گرفته ولی قیمت آنها اعلام نشده بود در دستور کار کارگروه شورای رقابت است.

توکلی ادامه داد: در حالی افزایش سه ماهه قیمت خودرو مطرح شده که چنین چیزی صحت ندارد. به هیچ عنوان افزایش قیمت سه ماهه در برنامه کارگروه شورای رقابت نیست.

افزایش قیمت خودرو سه ماهه است؟

مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفت: طبق مصوبه ۵۴۳ خودرویی شورای رقابت، این شورا می تواند هر سه ماه یک بار، بازار را بررسی و اعلام نظر کند. برخی فعالان این حوزه که به دنبال سود بیشتری از این بازار هستند این مصوبه را این گونه تعبیر می کنند که هر سه ماه یک بار شورای رقابت باید قیمت ها را افزایش بدهد؛ در حالی که به هیچ عنوان شورای رقابت زمانی را برای افزایش قیمت خودرو اعلام نکرده است.

توکلی افزود: شورای رقابت نه تنها سه ماه یک بار، بلکه هر هفته و حتی روزانه بازار خودرو را رصد می کند و براساس اتفاقات بازار اعلام نظر می کند.

 

زمزمه های افزایش قیمت خودرو برای ملتهب کردن بازار است

مدیر روابط عمومی شورای رقابت با اشاره به فشارها و اظهارنظرهایی که باعث التهاب بازار خودرو می شود، زمزمه ها برای افزایش قیمت را تکذیب کرد و گفت: زمانی که درخواست افزایش قیمت ازسوی خودروسازان مطرح می شود، صورت های مالی آنها در کارگروه شورای رقابت که متشکل از اعضای این شوراست (اعم از: معاونت نیرومحرکه وزارت صمت، سازمان حمایت، دانشکده خودروی دانشگاه شهید بهشتی) بررسی می شود..

توکلی خاطرنشان کرد: در این مرحله، سازمان حمایت به عنوان متخصص قیمت گذاری خودرو به کمک بدنه کارشناسی شورای رقابت آمده و این قیمت ها را در بخش های فنی، رقابتی و… بررسی می کند و آنگاه درخواست افزایش قیمت روی میز شورا می رود. در این مرحله، شورا براساس فاکتورهای دیگرِ دخیل در بازار خودرو، قیمت های جدید را اعلام می کند.

نوشته تکذیب درخواست افزایش قیمت از سوی خودروسازان اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992