پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=53055

کروز، نمونه‌ای از واگذاری‌های اقتصادی بدون نظارت!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است که نهادهای نظارتی برای جلوگیری از حضور شرکت کروز در هیات مدیره ایران خودرو اقدام کنند.

به گزارش قطعات خودرو، رضا تقی پور انوری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: کروز از طریق شرکت تابعه خود (بهمن خودرو) بدون توجه به حکم شورای رقابت در حال افزایش سهم در ایران خودرو است.

وی افزود: پیش از این در مجلس به این موضوع تاکید شده بود که الگوی حکمرانی صنعت خودرو در کشور ایرادات زیادی دارد. چرا که وقتی یک قطعه ساز در خودروسازی سهام دار می‌شود، اشکالاتی در نظام اداره آن شرکت به صورت راهبردی ایجاد می‌کند که از جمله آنها بخش قیمت گذاری است.

 

کروز، اخلالگر رقابت در خودروسازی ایران!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حضور قطعه سازان در خودروسازی اخلال در رقابت است و باید نظام تنظیم مقررات برای حکمرانی جدید در صنعت ایجاد شود.

تقی پور انوری اظهار داشت: وقتی یک قطعه ساز در خودروسازی سهام دار می شود، اشکالاتی در نظام اداره آن شرکت به صورت راهبردی ایجاد می کند که از جمله آنها بخش قیمت گذاری است.

وی افزود: حضور قطعه سازان در خودروسازی می تواند منجر به افزایش قیمت خودرو شود و به نفع مصرف کنندگان نیست.

تقی پور انوری تصریح کرد: باید جایگاه سازمان تنظیم مقررات برای صنعت و معدن در وزارت صمت احیا شود تا با ایجاد رقابت بین قطعه سازان، کیفیت خودروهای داخلی ارتقاء یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، شرکت کروز و شرکت تابعه آن (بهمن) بدون توجه به حکم شورای رقابت در حال افزایش سهم خود در شرکت ایران خودرو است که ضروری است که نهادهای نظارتی مانع این موضوع شوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، نباید دولت تمام بخش های اقتصادی کشور را اداره کند و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی باید تصدی گری دربخش های مختلف اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود.

نظام تنظیم مقررات، راهکار جلوگیری از ضرر مردم در واگذاری‌های اقتصادی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری‌های اقتصادی به بخش خصوصی باید با نظارت و تنظیم مقررات انجام شود تا اجحاف در حق مردم صورت نگیرد.

تقی پور انوری اظهار داشت: در سال های گذشته به دلیل عدم رقابت در بیشتر صنایع، شاهد حضور کروزها و کیفیت پایین محصولات بودیم. وی افزود: نظام تنظیم مقررات می تواند سبب ایجاد رقابت بین شرکت ها شود و کیفیت محصولات را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد، انرژی یارانه ای مانند آب، برق و گاز با قیمت مناسب به شرکت های خصوصی تعلق می گیرد و قاعدتا باید نفع این موضوع به مردم در قیمت نهایی برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل نبود نظام تنظیم مقررات، مردم در برخورداری از خودرو، فولاد، مس و سایر بخش های صنعت متضرر می شوند.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد وزارت صمت با نظر مجلس، سازمان تنظیم مقررات درحوزه صنعت، معدن و تجارت را ایجاد کرده تا عرصه حکمرانی صنعت شاهد رویکرد جدیدی شود.

 

منبع: ایرنا

بازنویسی و باز تولید خبر: قطعات خودرو

نوشته کروز، نمونه‌ای از واگذاری‌های اقتصادی بدون نظارت! اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992