پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی چری اکسید VX، شاسی بلند جدید مدیران خودرو برای بازار ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، چری اکسید VX به‌عنوان شاسی بلند جدید مدیران خودرو به‌زودی روانه بازار می‌شود. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات Chery Exeed VX آشنا می‌شویم.

 

خبرها حاکی از آن است که شرکت مدیران خودرو سرانجام زیرساخت‌ها و شرایط مورد نیاز برای مونتاژ شاسی بلند لوکس چری اکسید وی ایکس را فراهم کرده و به‌زودی شاهد ورود این محصول به بازار خواهیم بود. در ادامه شما را با مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی شاسی بلند لوکس چری اکسید VX آشنا خواهیم کرد.

 

معرفی چری اکسید VX

چری اکسید VX به‌عنوان شاسی بلند لوکس و پرچمدار این برند چینی محسوب می‌شود که نسخه تولیدی آن نخستین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۰ به معرض نمایش درآمد و در سال ۲۰۲۱ نیز سرانجام روانه بازار شد. چری نام این شاسی بلند را در سال ۲۰۲۱ به Lanyue تغییر داد و پس از مدتی نیز برای آن نسخه فیس لیفت را در نظر گرفت.

هرچند مدیران خودرو هنوز اعلام نکرده کدام نسخه از این شاسی بلند را در بازار ایران عرضه خواهد کرد، اما این خودروساز بخش خصوصی مدتی قبل مدل‌های آزمایشی این خودرو را در قالب نسخه‌های پیش از فیس لیفت به ایران آورده بود.

 

بخش طراحی بیرونی اکسید وی ایکس

اکسید VX

اکسید VX طبق زبان طراحی منحصربه‌فرد این برند طراحی شده و به همین دلیل از لحاظ طراحی کاملا متفاوت با سایر محصولات چری است. در نمای جلوی این خودرو شاهد جلوپنجره کرومی هستیم که ترکیب آنها با چراغ‌های افقی کشیده توانسته نمای جذابی را به‌وجود آورد.

 

اکسید VX

طراحان برای نمای کناری این شاسی بلند طراحی ساده‌ای را در نظر گرفتند. در عقب نیز شاهد چراغ‌های سراسری و دیفیوزر با سر اگزوزهای افقی هستیم. نسخه فیس لیفت اکسید VX نیز فقط در بخش جلو تغییر پیدا کرده و طراحان برای آن جلوپنجره شش‌ضعلی بزرگتر با خطوط عمودی و ورودی‌های هوای مثلثی شکل بزرگ‌تر را در نظر گرفتند.

 

اکسید VX

طول اکسید وی ایکس به ۴۹۷۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۴۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۷۸۰۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۹۰۰ میلی‌متر می‌رسد. ضمن این‌که وزن این خودرو نیز ۱۸۲۷ کیلوگرم اعلام شده است.

 

بخش طراحی داخلی

طراحان با استفاده از غربیلک فرمان D شکل، تریم‌های چوبی و فلزی به‌همراه صندلی‌های چرمی توانستند نمای لوکسی را به‌وجود آورند. دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی متصل به یکدیگر که برای سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه‌آمپر در نظر گرفته شدند نیز جزو ویژگی‌های مهم کابین این شاسی بلند محسوب می‌شوند.

اکسید VX

صفحه آمپر این خودرو دارای گرافیک بسیار واضحی بوده و امکان تنظیم آن در حالت‌های مختلف نیز برای راننده فراهم شده است. همچنین سیستم عامل این نمایشگر نیز از به‌روزرسانی از راه دور بهره می‌برد.

 

اکسید VX

 

البته بخش کابین نسخه فیس لیفت اکسید VX در سال ۲۰۲۱ کاملا تغییر پیدا کرده است. در واقع طراحان بخش کابین را از نو طراحی کردند و برای آن داشبورد مشابه هایپراسکرین مرسدس بنز را در نظر گرفتند. این داشبورد جدید به ۳ نمایشگر شامل نمایشگر ویژه سرنشینان جلو، نمایشگر سیستم اطلاعاتی سرگرمی و نمایشگر صفحه‌آمپر دیجیتالی LCD مجهز شده است. البته طراحان به گونه‌ای آنها را در کنار هم قرار دادند تا دارای یک نمای یکپارچه باشد.

 

امکانات ایمنی و رفاهی

اکسید VX

اکسید وی ایکس به امکانات ایمنی متعددی چون ۷ تا ۹ کیسه هوا، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط، رادار نقطه کور، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، سیستم هشدار خروج از خط، ترمز کمکی، رادار تصادف از جلو، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش مجهز شده است.

 

 Chery Exeed VX

این شاسی بلند لوکس از امکانات رفاهی متعددی نظیر سقف پانورامیک، دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی، نور بالای خودکار، سیستم تهویه مجزا برای ردیف دوم، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن و حافظه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با سردکن و گرم‌کن، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت از راه دور، در صندوق برقی با سنسور و حافظه صندلی راننده نیز بهره می‌برد.

 

مشخصات فنی Exeed VX

 Chery Exeed VX

چری اکسید VX به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه از نوع تر بسته به نوع مدل به چرخ‌های جلو یا به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

ضمن این‌که مدل ۲۰۲۳ این خودرو از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. همچنین چری اکسید وی ایکس به‌شکل ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸ تا ۸.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

 

قیمت چری اکسید وی ایکس

 Chery Exeed VX

اکسید VX در نسخه پایه با سیستم محرک جلو حدود ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار قیمت دارد و قیمت نسخه چهار چرخ محرک آن نیز به ۲۸ هزار دلار می‌رسد. همچنین مشتریان برای خرید گران‌ترین نسخه از این شاسی بلند لوکس باید ۳۲ هزار دلار هزینه کنند.

نوشته معرفی چری اکسید VX، شاسی بلند جدید مدیران خودرو برای بازار ایران اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992