پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاه نزدیک به فیات ۵۰۰ مدل ۲۰۲۳، خودروی ایتالیایی کوچک در راه بازار ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، خودروی فیات ۵۰۰ مدل ۲۰۲۳ یک هاچ‌بک شهری و جذاب ایتالیایی است که توسط شرکت پارسیان موتور به بازار ایران عرضه می‌شود و در نمایشگاه هفته دولت برای اولین بار به صورت رسمی در کنار دیگر محصولات وارداتی به نمایش درآمده است.

 

فیات ۵۰۰ اولین خودروی اروپایی در دوره جدید واردات به ایران است که با پلاک ملی به جاده‌ها می‌آید. این خودرو یکی از اصیل‌ترین محصولات صنعت خودروسازی ایتالیا به شمار می‌رود.

 

نسل اول فیات ۵۰۰ در سال ۱۹۵۷ معرفی شد. البته پیش از آن نسخه توپولینوی آن در بازار بود. اما از سال ۱۹۵۷ سبک خاصی برای این هاچ‌بک در نظر گرفته شد که همچنان ادامه دارد.

 

جدیدترین نسل فیات ۵۰۰ در سال ۲۰۰۷ روانه بازار شده است. این خودرو با تیپ‌ها و موتورهای مختلف عرضه می‌شود و هم می‌تواند خودرویی اقتصادی برای شهر باشد و هم در نسخه‌های آبارت، خودرویی اسپرت و پرقدرت.

 

فیات ۵۰۰ هم‌اکنون یکی از پرفروش‌ترین هاچ‌بک‌های شهری در بازار جهانی است و مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است.

 

نمای عقب فیات ۵۰۰

 

 

ظاهر جذاب و کلاسیک فیات ۵۰۰ مدل ۲۰۲۳

فیات ۵۰۰ مدل ۲۰۲۳ از نظر ظاهری طراحی کلاسیک و زیبایی دارد که وفادار به سبک سال ۱۹۵۷ است. جلوپنجره بسته، چراغ‌های جلوی گرد، زاویه‌ی در صندوق عقب، درهای بزرگ جلو و زاویه‌ی ورود و خروج منحصربفرد از ویژگی‌های ظاهری این مدل هستند.طراحی دایره‌ای در بسیاری از نقاط خودرو رعایت شده است. حتی بدنه و شکل کلی خودرو تا حدودی گرد طراحی شده است. نشان فیات بر روی سپر و خطوط کرم رنگ اطراف باعث می‌شود یادآور نسخه‌های کلاسیک باشد.

 

علی‌رغم اندازه کوچک، ۵۰۰ دارای شیشه‌های بزرگی است که دید عالی به بیرون را برای راننده فراهم می‌کند. این ویژگی باعث شده تا یکی از بهترین گزینه‌ها برای رانندگی در شهر باشد.در مجموع، فیات ۵۰۰ مدل ۲۰۲۳ ظاهری زیبا و کلاسیک دارد که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

 

 

 

مشخصات فنی فیات۵۰۰ وارداتی به ایران

شرکت پارسیان موتور قصد دارد فیات۵۰۰ را با چند نوع موتور به بازار ایران بیاورد. اما در ابتدا نسخه ۱٫۲ لیتری آن عرضه می‌شود. موتور ۱٫۲ لیتری این خودرو با ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ، ۶۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس ۵ سرعته نیمه‌اتوماتیک نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

 

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل حدود ۱۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. وزن خالص آن نیز حدود ۹۰۰ کیلوگرم می‌باشد. قرار است در آینده نزدیک مدل‌های هیبرید و ۱٫۴ لیتری این خودرو نیز وارد بازار شوند. البته مشتریان در بازارهای جهانی می‌توانند نسخه‌های خاص با ۱۹۸ اسب بخار قدرت را نیز تهیه کنند.

 

نوشته نگاه نزدیک به فیات ۵۰۰ مدل ۲۰۲۳، خودروی ایتالیایی کوچک در راه بازار ایران اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992