پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خرید و فروش حواله های خودرو غیرقانونی است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به بازار داغ خرید و فروش حواله خودروهای طرح فروش یکپارچه که بعضا منجر به معاملات سوداگرانه در بازار می شود، اظهار داشت: خریداران خودرو توجه داشته باشند که طبق اعلام شرکت های خودروساز حواله خودروهای طرح فروش یکپارچه غیرقابل انتقال بوده و امکان صلح خودرو خریداری شده به غیر وجود ندارد.

 

وی یادآور شد: خرید و فروش حواله های خودرو تنها در صورتی که امکان انعقاد عقد صلح و نقل و انتقال حواله توسط شرکت تولیدکننده خودرو پیش بینی شده باشد قانونی است اما با توجه به اعلام عدم امکان صلح در حواله خودروهای سامانه یکپارچه فروش از سوی شرکت های خودروساز، خرید فروش این حواله ها غیرقانونی خواهد بود.

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: در این وضعیت نا به سامان بازار خودرو توصیه ما به خریداران خودرو این است که تحت تاثیر خرید حواله های خودرو که به عناوین مختلف زیر قیمت بازار عرضه می شود قرار نگیرند و حتما خودروهای قابل رویت و با قابلیت انتقال سند را برای خرید انتخاب کنند.

 

وی تصریح کرد: خریداران خودرو از کارشناسان خودرو به منظور اطمینان از سلامت فنی خودرو رویت شده کمک بگیرند و پرداخت مبلغ خودرو را به پس از اتمام فرآیند خرید و فروش و تعویض پلاک موکول کنند.

 

موتمنی اضافه کرد: متقاضیان خرید خودرو توجه داشته باشند که به غیر از خودروهای پلاک شده کلیه خودروهای سامانه یکپارچه فروش از کانال شرکت های خودروساز عرضه شده و پرداخت مبلغ خودرو باید در وجه شرکت تولیدکنده خودرو باشد. بنابراین از واریز در وجه شخص به شدت خودداری کنند.

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در پایان خاطرنشان کرد: خریداران خودرو می توانند برای ثبت شکایت خود روزهای سه شنبه که به بررسی این موضوع اختصاص دارد به اتحادیه مراجعه کرده و شکایات خود را پیگیری کنند.

نوشته خرید و فروش حواله های خودرو غیرقانونی است اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992