پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقایسه قیمت و مشخصات فنی فیسکر اوشن با تسلا مدل Y

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، در این مطلب قصد داریم قیمت، شعاع حرکتی، ظرفیت باطری و عملکرد کراس‌اوور تازه‌وارد فیسکر اوشن را با تسلا مدل Y پرفورمنس مقایسه کنیم.

 

فیسکر اوشن که به‌تازگی راهی بازار ایالات‌متحده شده و به‌زودی در اروپا هم عرضه خواهد شد، به سگمنت شلوغ کراس‌اوورهای الکتریکی وارد می‌شود. فیسکر ابتدا نسخهٔ تولید محدود اوشن وان را ارائه که می‌کند که قبلاً به‌طور کامل فروخته شده است.

پس‌ازاین، نسخهٔ معمولی اوشن اکستریم به بازار می‌آید. این دو نسخه از لحاظ فنی یکسان هستند و هردو از یک پکیج باطری ۱۱۳ کیلووات ساعتی (۱۰۶ کیلووات ساعت قابل‌استفاده) استفاده می‌کنند که باطری بزرگی است و برد قابل‌توجه ۵۸۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. البته این رقم برای رینگ‌های پایهٔ ۲۰ اینچی است و نمونه‌های بزرگ‌تر ۲۲ اینچی برد را چند درصد کاهش می‌دهند.

 

 

اوشن به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی در جلو و دیگری در عقب نصب شده است. این موتورها سامانهٔ چهارچرخ محرک و حداکثر ۵۷۰ اسب بخار قدرت را در حالت بوست فراهم می‌کنند. با این نیرو، کراس‌اوور فیسکر ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف انرژی اوشن اکستریم هم ۲۲.۷ کیلووات ساعت در هر کیلومتر برآورد شده است.

بااین‌حال، وزن این کراس‌اوور تازه‌وارد ۲۴۳۵ کیلوگرم اعلام شده که مقداری زیاد است. برای مقایسه، تسلا مدل Y پرفورمنس ۱۹۹۵ کیلوگرم و سنگین‌ترین نسخهٔ فورد موستانگ Mach-E یعنی مدل GT پرفورمنس ۲۲۷۶ کیلوگرم وزن دارد. باطری بزرگ دلیل اصلی وزن سنگین اوشن است.

 

مقایسهٔ فیسکر اوشن اکستریم و تسلا مدل Y پرفورمنس

در ادامه بد نیست مقایسه‌ای بین فیسکر اوشن اکستریم و تسلا مدل Y پرفورمنس داشته باشیم. هردو خودرو چهارچرخ محرک هستند و شتاب تقریباً مشابهی دارند اما حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تسلا به میزان قابل‌توجهی بیشتر است. از سوی دیگر، اوشن باطری‌های بسیار بزرگ‌تری دارد.

 

البته ظرفیت دقیق باطری‌های تسلا را نمی‌دانیم ولی طبق گفته‌ها، باید حدود ۸۰ کیلووات ساعت باشد. برد اوشن حدود ۲۵ درصد از مدل Y بیشتر است اما باید توجه داشت که برد تسلا با رینگ‌های ۲۱ اینچی اعلام شده درحالی‌که از فیسکر ۲۰ اینچی است. درهرحال، انتظار می‌رود فیسکر در شعاع حرکتی برتری داشته باشد درحالی‌که از لحاظ وزن و مصرف انرژی برتری با تسلا است.

 

 

قیمت فیسکر اوشن اکستریم از ۶۹ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای مدل Y پرفورمنس ۵۴,۴۹۰ دلار است؛ بنابراین، تسلا به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر خواهد بود. البته برای اوشن نسخه‌های ارزان‌تری بنام‌های اسپرت و اولترا هم ارائه خواهد شد که قیمت اسپرت از ۳۷,۵۰۰ دلار و اولترا از ۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود. به گفتهٔ فیسکر این مدل‌ها ابتدا به شکل محدودی در اواخر سال جاری عرضه می‌شوند و تولید انبوه آن‌ها برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

 

مقایسه مشخصات فنی

فیسکر اوشن اکستریم تسلا مدل Y پرفورمنس
قوای محرکه دو موتوره دو موتوره
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
باطری ۱۱۳ کیلووات ساعت ۸۰ کیلووات ساعت
برد ۵۸۰ کیلومتر ۴۹۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۷ ثانیه ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
قدرت ۵۷۰ اسب بخار ۴۷۰ اسب بخار
مصرف انرژی ۲۲.۷ کیلووات ترکیبی ۱۸.۸ کیلووات ترکیبی
وزن خالص ۲۴۳۵ کیلوگرم ۱۹۹۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۶۸,۹۹۹ دلار ۵۴,۴۹۰ دلار

نوشته مقایسه قیمت و مشخصات فنی فیسکر اوشن با تسلا مدل Y اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992