پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قرارداد هزار دستگاه اتوبوس برقی بسته شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار ، زاکانی، شهردار تهران از بسته شدن قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی خبر داد و گفت: تهران باید به سمت برقی شدن حرکت کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از ۱۵ ایستگاه شارژ برقی خودرو، گفت: به همت وزیر صمت و گروه مپنا امروز این کار امروز انجام شد.

 

وی با بیان اینکه یک سال و نیم پیش در خدمت اعضای شورای شهر ۹۰ پروژه کلان را تشریح کردیم، گفت: یکی از آنها برقی سازی تهران بود و تهران باید به سمت برقی شدن حرکت کند.

 

شهردار تهران گفت: نوع زیست ما امروز یکی از نقاط آلوده در بُعد هواست. ما باید به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از ظرفیت‌ها، شرایط را بهبود دهیم و برقی شدن یکی از این راه‌هاست.

 

به گفته زاکانی؛ در ۱۵ ایستگاه ۷۴ دستگاه شارژ مستقر شده و در تفاهم‌نامه انجام شده باید تا پایان سال ۱۴۰۳، ۵ هزار دستگاه شارژ در بیش از ۱۷۰۰ نقطه نصب شود و البته کار بزرگی است.

 

وی تأکید کرد: ما از توان داخلی استفاده می‌کنیم و شهرداری تهران قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را بسته و ۵۰ هزار تاکسی برقی به صورت ویژه در دستورکار است و وزارت صمت هم همکاری لازم را انجام می‌دهد.

 

شهردار تهران با بیان اینکه ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی در دستورکار است، گفت: ۱۳ درصد آلودگی تهران به دلیل موتورهای کار است که پیمایش بالایی دارند و با برقی شدن موتورسیکلت‌ها بخشی از آلودگی برطرف می‌شود.

نوشته قرارداد هزار دستگاه اتوبوس برقی بسته شد اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992