پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

به تو از دور سلام

امسال هم مثل هر سال تعدادی از رفتن به کربلای معلی جا مانده‌اند. افرادی که شاید تمام مدارک و شرایط برای رفتن و رسیدن را داشتند اما گویا مهر دعوت را دریافت نکرده‌اند.

به همین علت و برای تسکین احوالات جاماندگان، هر سال مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را طی می‌کنند که طول این مسیر ۱۴ کیلومتر است و با احتساب چند مسیر فرعی می‌توان گفت که حدود ۲۰ کیلومتر از مسیرهای تهران، میزبان جاماندگان اربعین حسینی هستند.

بر اساس پیش‌بینی‌ای که توسط معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری انجام شده،  احتمالا حدود ۴ میلیون زائر در آیین جاماندگان حسینی شرکت می‌کنند.

به منظور جلوگیری از تراکم جمعیت، تمهیداتی اندیشیده شده است که همه‌ی زائران حسینی برای قرائت زیارت اربعین در داخل حرم تجمع نکنند و در ضلع شرقی، غربی و جنوبی حرم، مکان‌هایی برای استراحت و قرائت زیارت اربعین در نظر گرفته شده است.

قرار است ۱۳۰۰ موکب مردمی ( نهادی نیستند) آماده‌ی پذیرایی از جاماندگان باشند و البته موکب‌هایی برای مادران و کودکان به شکل مجرا با نام 《موکب ام‌البنین》در نظر گرفته شده است.

محبین اباعبدالله در روز ۱۵ شهریور می‌توانند از ایستگاه‌های مترو و اتوبوسی که در مسیر هستند رایگان بهره ببرند و اتوبوسرانی به‌ویژه در انتهای مسیر برنامه‌های ویژه‌ای برای انتقال زائران دارد.

پویش نذر اربعین از جمله مواردی‌ست که امسال به این مراسم افزوده شده است و از خانواده‌ها می‌توانند نذورات خود را در این مراسم اهدا کنند.

اپلیکیشن map.farhangsara  و شماره تلفن ۱۸۳۷ از روز شنبه ۱۱ شهریور از ساعت ۸ صبح و در روز اربعین از ساعت ۶ صبح تا ۲۰ آماده پاسخگویی به سوالات زائران و موکب‌ها هستند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992