پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران افتتاح می شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، براساس اطلاعات دریافتی خبرنگار بازار، فردا طی مراسمی با حضور وزیر صمت، شهردار تهران و مدیران صنایع خودروسازی نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران به صورت رسمی افتتاح می شود.

عباس علی آبادی وزیر صمت برنامه احداث ایستگاه شارژ خودروهای برقی در ۷۰ نقطه تهران را به پایان رساند، ظهر امروز مدیران گروه مپنا و وزارت صمت از افتتاح رسمی ایستگاه های شارژ خودروهای برقی طی مراسمی در روز آینده و در میدان آزادی تهران با حضور عباس علی آبادی، علیرضا زاکانی و مدیران صنایع خودروسازی خبر دادند.

 

مدیران ارشد خودروسازی های حاضر در نمایشگاه دولت، طی گفت و گو با خبرنگار «بازار» اعلام کردند؛ «جنبه شوآف رونمایی از ایستگاه شارژ خودروهای برقی بیشتر از کاربردی بودن آن است، زیرا زنجیره تامین خودروسازان، وزارت نیرو و شبکه خدمات پس از فروش آمادگی ارائه خدمت به مشتریان خودروهای پاک را ندارند.»

 

براساس بررسی های خبرنگار «بازار» ایستگاه شارژ خودروهای برقی تولید مپنا در سه مدل شارژ سریع، شارژ آهسته و سوآپ فردا رونمایی می شود.

 

البته ایستگاه نصب شده فعلی در ۷۰ نقطه شهر تهران فاقد اتصال به شبکه برق هستند و تاکنون متولیان صنایع خودروسازی، وزارت نیرو یا شهرداری در خصوص اتصال آن ها به شبکه برق سخن نگفتند. مشخص نیست که در زمان پیک مصرف برق عملکرد این ایستگاه ها چگونه خواهد بود و آیا متولیان انرژی می توانند نیاز برق آن ها را تامین کنند؟

 

گفتنی است که ایستگاه های نصب شده در شهر تهران حتی که اگر به ۱۰۰ نقطه نیز برسند، تاثیر چندانی در کاهش آلودگی هوا و سوخت نخواهند داشت، بنابراین هزینه ای نصب این تجهیزات باتوجه به زیرساخت های تولید خودرو و نظام فروش، به نظر اثر گذار نمی آید.

 

وزارت صمت یا شرکت مپنا تاکنون جزئیات دقیق این پروژه و هزینه آن را منتشر نکردند، اگر در تامین بودجه خودروهای برقی شفافیت از سوی متولیان امر صورت نگیرد، این خودروها نیز به سرنوشت محصولات گازسوز می پیوندند.

نوشته امروز نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران افتتاح می شود اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992