پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=51315

نباید کالا با ارز ترجیحی وارد و به نرخ آزاد قیمت گذاری شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در توزیع کالای اساسی نیازمند یک ساز و کار هستیم تا توزیع براساس الگوی مصرف باشد، تاکید کرد: این مسئله در بسیاری از موارد همچون توزیع برق مدنظر بوده و باید همین الگو مبنای کار قرار گیرد.
جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توزیع نامناسب کالاهای اساسی مردم گفت:عوامل متعددی وجود دارد که کالا با ارز ترجیحی وارد و بر مبنای ارز آزاد قیمت گذاری شود با این حال چاره کار توزیع براساس کارت الکترونیک است.

قادری با بیان اینکه توزیع بر اساس کارت الکترونیک مشکلات را برطرف خواهد کرد و افراد براساس این کارت طیف وسیع‌تری از کالاها را تهیه می کنند، بیان کرد: کارت الکترونیک کالا می‌تواند جایگزین نظام کوپنی شود. ما از این طریق می‌توانیم قدرت خرید مردم را بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین اگر کالای اساسی با ارز نیمایی وارد شود مابه التفاوت قیمت کالای خارجی و داخلی عملاً باعث قاچاق خواهد شد. بنابراین محدودیت در منابع اجازه نمی دهد تا بیش از نیاز کالا وارد کنیم و جلوی احتکار را بگیریم.

قادری با بیان اینکه دولت باید فکری اساسی برای ایجاد کالابرگ الکترونیکی داشته باشد تا وضعیت کالای اساسی در شرایط تثبیت شده قرار گیرد،ادامه داد: ما باید در این فرآیند اطمینان پیدا کنیم که حداقل کالا در اختیار خانوار قرار می‌گیرد تا مازاد بر آن، خانوار بتواند با نرخ آزاد خریداری کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در توزیع کالای اساسی نیازمند یک ساز و کار هستیم تا توزیع براساس الگوی مصرف باشد، تاکید کرد: این مسئله در بسیاری از موارد همچون توزیع برق مدنظر بوده و باید همین الگو مبنای کار قرار گیرد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992