پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهداف آتی ریمک مشخص شد؛ تولید خودروهای سبک‌تر و پیست محور

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، مدیر ارشد شرکت ریمک در گردهمایی موتور اسپرت Quail رکوردشکنی جدید نورا برقی در پیست مشهور نوربرگ رینگ را گرامی داشت و درباره برنامه‌های آتی شرکت صحبت کرد.

 

اگرچه ریمک در سال‌های اخیر به موفقیت‌های زیادی دست یافته است اما هنوز هم به دنبال راه‌هایی برای بهبود پرفورمنس محصولات خود است و یکی از این روش‌ها کاهش وزن خواهد بود. رسانه‌ها در خلال مراسم گرامی داشت رکوردشکنی نورا در جهنم سبز با امیلیو سروو مدیر فنی ارشد ریمک گفت‌وگو کردند. او می‌گوید ابر خودروهای برقی در آینده اگر خواهان حضور در زمینه موتور اسپرت باشند حتماً باید وزن خود را کمتر کنند. این مدیر رده‌بالا می‌گوید:

 

اگر به دنبال تولید نسخه پیست محور ریمک نورا باشیم قطعاً مجبور خواهیم بود آن را سبک‌تر کنیم؛ و برخی بهینه‌سازی‌های دیگر نیز می‌بایست انجام شود تا خودرو سواری خشک‌تری داشته باشد و بتواند با راننده ارتباط بیشتری برقرار کند

 

سروو از پاسخ به این سؤال که آیا ریمک نیز همانند برخی شرکت‌ها از جمله مازراتی به دنبال تولید خودروهای اسپرت مخصوص پیست است یا خیر طفره رفت اما گفت اگر نورا به دنبال ارائه حداکثر پرفورمنس در پیست باشد باید برخی بهبودها را تجربه کند. به نظر او کاهش وزن قطعات برقی می‌تواند به این موضوع کمک کند و باتری نیز در زمان شتاب گیری‌های سنگین کارایی بهتری در برابر کاهش شعاع حرکتی داشته باشد. از نظر تئوری می‌توان یک باتری سبک‌تر و جمع و جورتر برای کاهش وزن را در خودرو نصب کرد.

 

 

 

اگرچه وزن نورا به ۲۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد اما جزو سریع‌ترین خودروهای دنیاست و برخی رسانه‌ها در خلال تست درایو آن حتی صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیه‌ای را نیز ثبت کرده‌اند. این خودرو همچنین به خاطر چسبندگی استثنایی و هندلینگ بسیار خوب خود کارشناسان را تحت تأثیر قرار داده است و به همین خاطر می‌تواند با سرعت بالایی از پیچ‌ها عبور کند.

 

شایان ذکر است ریمک نورا یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۵.۲۹۸ ثانیه طی کرده تا ۲۰ ثانیه سریع‌تر از عنوان دار قبلی یعنی تسلا مدل S پلد مجهز به پکیج پیست باشد. درصورتی‌که گفته‌های مدیر ریمک به واقعیت تبدیل شود شاید در آینده پرفورمنس بهتری را نیز از هیولای این برند شاهد باشیم.

 

نوشته اهداف آتی ریمک مشخص شد؛ تولید خودروهای سبک‌تر و پیست محور اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992