پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقایسه کادیلاک اسکالید IQ با تسلا مدل X و مرسدس بنز EQS SUV

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، کادیلاک برای اسکالید IQ الکتریکی سنگ تمام گذاشته است اما این خودرو در مقایسه با دیگر شاسی‌بلندهای لوکس الکتریکی سه ردیفه چگونه خواهد بود؟ در ادامه خواهیم دید.

 

ابعاد و اندازه

اسکالید IQ برای کسانی که معتقدند هرچه بزرگ‌تر بهتر گزینهٔ مناسبی خواهد بود زیرا این شاسی‌بلند برقی با ۵,۶۹۷ میلی‌متر طول و فاصلهٔ محوری ۳,۴۶۰ میلی‌متر، خودرویی با ابعاد و اندازهٔ آمریکایی است. اسکالید IQ از نزدیک‌ترین رقبای خود بسیار بزرگ‌تر است زیرا مرسدس بنز EQS شاسی‌بلند ۵,۱۲۸ میلی‌متر طول و ۳,۲۱۱ میلی‌متر فاصلهٔ محوری دارد درحالی‌که تسلا مدل X با طول ۵,۰۵۷ میلی‌متر و فاصلهٔ محوری ۲,۹۶۵ میلی‌متر حتی از این هم کوچک‌تر است. به لطف این اندازهٔ غول‌آسا، اسکالید IQ کابین بسیار جاداری دارد به‌گونه‌ای که ۱,۰۵۱ میلی‌متر فضای پا را در اختیار سرنشینان ردیف دوم قرار می‌دهد درحالی‌که این عدد برای مرسدس ۱,۰۴۹ میلی‌متر و برای تسلا ۱,۰۱۲ میلی‌متر است. در بخش صندوق بار هم کادیلاک با ۶۷۰ تا ۳۳۷۴ لیتر (در صورت خواباندن دو ردیف صندلی عقب) نسبت به مرسدس با ۶۴۳ تا ۲۱۰۰ لیتر و تسلا با ۴۲۵ تا ۲۳۱۴ لیتر برتری دارد.

 

شعاع حرکتی و پرفورمنس

اسکالید IQ به یک پکیج باطری عظیم ۲۰۰ کیلووات ساعتی مجهز شده که برد ۷۲۵ کیلومتری را فراهم می‌کند. باطری‌های مدل X تقریباً نصف این ظرفیت دارند اما بردی بین ۵۳۵ تا ۵۶۰ کیلومتر را ارائه می‌کنند. EQS SUV هم به باطری ۱۰۸.۴ کیلووات ساعتی مجهز است که در نسخهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک برد ۴۶۰ کیلومتری را در اختیار راننده می‌گذارد. دو موتور کادیلاک حداکثر ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و این شاسی‌بلند بزرگ را در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند.

 

EQS SUV در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شود اما مدل EQS580 4Matic با ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۷ نیوتن متر گشتاور به کادیلاک نزدیک‌تر است. هرچند این مرسدس قدرت بسیار کمتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد اما به لطف باطری کوچک‌تر و بسیار سبک‌تر خود، ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کسانی که به دنبال حداکثر پرفورمنس هستند اما باید سراغ مدل X بروند که نسخهٔ دو موتورهٔ آن با ۶۷۰ اسب بخار قدرت، برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. حتی اگر این هم کافی نباشد، مدل سه موتورهٔ پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت وجود دارد که پس از تنها ۲.۵ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

یدک کشی و قیمت

درحالی‌که تسلا پادشاه شتاب و سرعت است، کادیلاک قهرمان یدک کشی محسوب می‌شود زیرا می‌تواند تا ۳۶۳۰ کیلوگرم را بکسل کند که بسیار از ظرفیت ۱۵۹۰ کیلوگرمی EQS SUV و ۲۲۷۰ کیلوگرمی مدل X بیشتر است. در اسکالید IQ به لطف سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، شعاع چرخ به ۱۲ متر رسیده که از تسلا با ۱۲.۳ متر بهتر است اما مرسدس هم از همین سیستم بهره می‌برد و دایرهٔ چرخش آن ۱۱.۹ متر است. قیمت کادیلاک اسکالید IQ از ۱۳۰ هزار دلار آغاز می‌شود که بسیار از مدل X با ۹۸,۴۹۰ دلار بیشتر است. حتی نسخهٔ پلد با قیمت ۱۰۸,۴۹۰ دلاری هم از کادیلاک ارزان‌تر است. قیمت مرسدس نیز در نسخهٔ EQS450 از ۱۰۴,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود و در مدل EQS580 4Matic به ۱۲۵,۹۵۰ دلار می‌رسد.

مشخصات فنی

  کادیلاک اسکالید IQ مرسدس EQS580 SUV تسلا مدل X پلد
قوای محرکه دو موتوره دو موتوره سه موتوره
قدرت ۷۵۰ اسب بخار ۵۴۳ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ زیر ۵ ثانیه ۴.۵ ثانیه ۲.۵ ثانیه
طول ۵,۶۹۷ میلی‌متر ۵,۱۲۸ میلی‌متر ۵,۰۵۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۴۶۰ میلی‌متر ۳,۲۱۱ میلی‌متر ۲,۹۶۵ میلی‌متر
ظرفیت یدک کشی ۳۶۳۰ کیلوگرم ۱۵۹۰ کیلوگرم ۲۲۷۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۳۰,۰۰۰ دلار ۱۲۵,۹۵۰ دلار ۱۰۴,۴۰۰ دلار

نوشته مقایسه کادیلاک اسکالید IQ با تسلا مدل X و مرسدس بنز EQS SUV اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992