پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=50409

صرفه جویی ۵۰ درصدی انرژی با استفاده از تاسیسات ساختمانی جدید

جنتی، مدیر عامل گروه گیتی پسند گفت: در مصرف انرژی شاهد صرفه جویی ۵۰ درصدی به شرط استفاده از تاسیسات ساختمانی جدید خواهیم بود.

 

علی جنتی مدیر عامل گروه گیتی پسند در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه در مصرف انرژی شاهد صرفه جویی ۵۰ درصدی به شرط استفاده از تاسیسات ساختمانی جدید خواهیم بود گفت: اگر می خواهیم به سمت کاهش هدر رفت انرژی حرکت کنیم باید به موضوع استفاده از تاسیسات ساختمانی استاندارد و نگهداری آن جدی باشیم. پس اگر می خواهیم میزان هدر رفت انرژی را در ساختمان ها کاهش دهیم باید از تاسیسات ساختمانی جدید استفاده جدی داشته باشیم.

او با بیان این‌که در بحث لوله تک لایه و سه لایه برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن از مواد جدید در تولید لوله استفاده می شود تاکید کرد: این اقدام از سوی گروه گیتی پسند باعث شده هزینه های ساخت مسکن بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یابد.

 

خواهش تولیدکنندگان لوله این است که در خصوص خرید مواد اولیه از بورس دولت جدی ورود کند. چرا که ما معتقد هستیم با توجه به شعار سال که حمایت از تولید نامگذاری شده است موضوع قیمت مواد اولیه در بورس به طور جدی بررسی شود

وی با انتقاد از افزایش قیمت مواد اولیه برای تولیدکنندگان و خرید آن از محل بورس افزود:‌ خواهش تولیدکنندگان لوله این است که در خصوص خرید مواد اولیه از بورس دولت جدی ورود کند. چرا که ما معتقد هستیم با توجه به شعار سال که حمایت از تولید نامگذاری شده است موضوع قیمت مواد اولیه در بورس به طور جدی بررسی شود.

در حوزه تولید لوله با برخی صادرکنندگان همکاری می‌کنیم. این صادرکنندگان محصولات ایرانی را با برند ترکیه ای به اروپا صادر می‌کنند! البته در برخی از محصولات تولیدی و تاسیسات ساختمانی مجبور هستیم با برند ترکیه ای همکاری کنیم

جنتی ادامه داد: در حوزه تولید لوله با برخی صادرکنندگان همکاری می‌کنیم. این صادرکنندگان محصولات ایرانی را با برند ترکیه ای به اروپا صادر می‌کنند! البته در برخی از محصولات تولیدی و تاسیسات ساختمانی مجبور هستیم با برند ترکیه ای همکاری کنیم به طوری که شرکت ها جنس را از کارخانجات ایرانی خریداری می کنند اما به اسم برند خارجی و ترکیه ای به فروش می رسانند.

 

استفاده از تاسیسات و لوله های ساختمانی با کیفیت نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر ساختمان ها دارد و در این شرایط باید استفاده از ظرفیت ها و تولیدات داخلی با کیفیت در دستور کار قرار گیرد

 

جنتی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از تاسیسات ساختمانی جدید و یا لوله های تک لایه و سه لایه استاندارد می تواند در کاهش قیمت تمام شده و یا بالا بردن طول عمر ساختمان ها نقش داشته باشد؟ گفت: استفاده از تاسیسات و لوله های ساختمانی با کیفیت نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر ساختمان ها دارد و در این شرایط باید استفاده از ظرفیت ها و تولیدات داخلی با کیفیت در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: در حوزه ساخت مسکن گام های موثری را در استفاده از تاسیسات با کیفیت در این حوزه به ویژه در پروژه های نهضت ملی مسکن باید برداریم.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992