خودروسازان نگران کاهش رشد تقاضا هستند، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان جهش پس از همه‌گیری را از دست می‌دهد. رقابت‌ها در بازار خودروی چین، بزرگ‌ترین بازار جهان، تشدید شده است، زیرا خودروسازان با تضعیف تقاضا و تعمیق رقابت قیمتی مقابله می‌کنند.

 

کاهش قیمت‌های تسلا در ابتدای سال در بیش از ۴۰ برند در چین افزایش یافته و نشانه‌های کمی از کاهش نشان داده شده است، به‌طوری‌که جنرال موتورز و فولکس واگن در ماه ژوئیه  دور جدیدی از کاهش‌ها را ارائه کردند.

 

کوی دونگشو، دبیرکل انجمن خودروهای مسافری چین، گفت: انتظار می‌رود خودروسازان به ارائه تخفیف برای محصولات در برخی بخش‌ها ادامه دهند و برخی از آنها حتی ممکن است تخفیف را افزایش دهند.

 

براساس گزارش رویترز، خودروهای انرژی نو که رشد فروش خودرو در چین را تقویت کرده‌اند، نیز در حال از دست دادن قدرت خود هستند. سهم بازار تسلا در بازار خودروهای برقی چین به کمترین میزان در ۹ ماه گذشته رسید.